Companiile mari se luptă cu provocările generate de transformarea digitală accelerată şi adesea haotică, riscând scăderi în venituri şi competitivitate, se arată într-un comunicat al Devhd, remis redacţiei. Migrarea către platformele tehnice unitare şi adoptarea AI pot fi soluţia, a fost concluzia primului eveniment organizat în România de către compania americană ServiceNow împreună cu partenerul local, Devhd, conform sursei.
La 4 ani de la debutul pandemiei COVID, moment care a declanşat sau cerere nemaîntâlnită pentru servicii digitale, companiile se confruntă cu provocări noi, determinate tocmai de acest proces accelerat şi uneori haotic al digitalizării operaţiunilor pe multiple paliere, informează sursa.
Importanţa tot mai mare a serviciilor digitale, problemele rezultate din utilizarea acestora într-un ritm mult mai intens decât înainte de 2020, descentralizarea echipelor IT, modul de lucru hibrid, dar şi utilizarea a zeci sau chiar sute de instrumente tehnologice disparat care, în general , nu interacţionează unul cu altul, sunt cauzele provocărilor cu care se confruntă companiile indiferent de domeniul sau geografia în care se află, se arată în comunicat.
Mai multe, cerinţe de digitalizare şi automatizare pe care le-au acum companiile depăşesc capacităţi personale lor tehnice, şi implică alocarea de resurse suplimentare. Acest aspect a fost subliniat de reprezentanţii ServiceNow în cadrul primei lor prezenţe la un eveniment organizat în Bucureşti împreună cu compania parteneră, Devhd. Workshop-ul a reunit profesionişti din domeniul IT, manageri şi reprezentanţi ai companiilor interesate să afle mai multe despre modul în care ServiceNow poate contribui la optimizarea şi unificarea operaţiunilor şi serviciilor IT, informează compania.
Dacă nu investesc susţinut în această direcţie, 92% dintre companii vor deveni mai puţin competitive, 52% vor pierde bani sau reputaţie, 93% nu vor putea ţine pasul cu schimbările, potrivit datelor companiei.
Care ar fi soluţia? "78% dintre companii la nivel global au început procesul de transformare digitală în pandemie. Companiile, mai ales cele de dimensiuni mari, cu mii de angajaţi, deja se confruntă cu provocări operaţionale cauzate de procesul accelerat de migrare către digital şi trebuie să ia în calcul atât utilizarea pe termen lung a soluţiilor de tip platformă unică cum este ServiceNow, cât şi adoptarea instrumentelor bazate pe inteligenţa artificială. O platformă unică care ajută la gestionarea operaţiunilor şi activelor tehnologice pe care companiile le-au acumulat în ultimii ani, dar şi a diverselor fluxuri operaţionale (HR, Customer Service, Risk Management, ESG etc) va aduce un plus de cel puţin 30% în eficienţa operaţională a companiei şi o scădere cu peste 90% a incidentelor consumatoare de timp şi de resurse", spune Adrian Herdan, CEO al Devhd. La workshop-ul cu tema "Service Operations Technology Workshop", au fost prezenţi şi Marcin Grzywacz şi Michal Socha, din partea ServiceNow, relatează compania.
Evenimentul, organizat în premieră în România, a adus în atenţia comunităţii de profesionişti IT din România beneficiile şi relevanţa soluţiilor ServiceNow, în special în domeniul Service Operations, precizează sursa. Service Operations este o abordare inovatoare care facilitează colaborarea între echipele de servicii şi operaţiuni IT. Evenimentul şi-a propus să prezinte noile funcţionalităţi de GenerativeAI ale ServiceNow şi să înveţe companiile cum să evite greşelile obişnuite în implementarea CMDB (Configuration Management Database), paşii principali pentru implementarea unei soluţii coerente de CMDB care se poate integra cu soluţiile de IT Asset Management în vederea respectării cerinţelor de raportare şi conformitate, se mai arată în comunicat.