Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat, miercuri seară, că a semnat ordinul care permite ca, din 15 august, comunicarea cu toate instituţiile din subordinea ministerului să se facă online, precizând că "drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii", transmite News.ro.
Alexandru vrea ca beneficiarii de servicii să facă un singur drum la instituţii, la final, pentru a ridica documentele necesare: "fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului".
"Dacă am putut comunica electronic în pandemie (şi a fost şi uşor şi eficient), dacă, de exemplu, pentru reînnoire acte români din străinătate comunicarea lor cu reprezentanţii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, dacă, în România, facem plăţi (deci avem încredere să transferăm bani) prin sistem online, vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ceea ce solicit. Mă aştept să întâmpin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor să meargă pe acest drum înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. Prefer să nu fiu simpatică unui sistem nereformat decât să nu le dau o şansă celor care văd că #sepoate să ne modernizăm. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este şi un beneficiar al unui serviciu al Ministerului", a scris, miercuri seară, pe Facebook, Violeta Alexandru.
Aceasta afirmă că "drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii".
Cetăţenii care beneficiază de drepturi şi servicii din partea Caselor de Pensii/Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă/Autorităţii pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale, vor putea să comunice electronic cu aceste instituţii.
"Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat. Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (până nu ajung aici, nu mă las!) un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcţionarul comod pe scaun. La Bucureşti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren", a mai scris Alexandru.
Ministrul Muncii a precizat că se va comunica prin e-mail sau prin portalurile instituţiilor.
"Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat! Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente", a mai precizat ministrul.
1. un singur drum
(mesaj trimis de Cristian în data de 09.07.2020, 10:29)
Un singur drum inseamna sa intri in jocul ratatilor de la Casele de Pensii deci, ca si in cazul ANAF, este egal cu zero. Ideea era sa aplici pe net si sa primesti online sau prin posta ceea ce ai nevoie, iar deplasarea la ghiseu sa fie ultima optiune, ultima varianta de exceptie.
Iar partea de online ar merge daca toate institutiile statului ar fi legate intre ele prin CNP, astfel incat sa nu mai puna omul pe drumuri.
2. ANAF - niste terminati
(mesaj trimis de Cristian în data de 09.07.2020, 12:21)
ANAF e o institutie praf. De ani de zile SPVul facut dupa mintea lui Orlando, merge ca un cur, nu poti sa faci nimic inafara de incarcat un pdf electronic. Daca il incarci.. obligatille de plata iti apar la luni bune dupa ce l-ai incarcat .. adica fix in momentul in care uiti de el si ca ai ceva de plata.
Abia din mai 2020 s-a putut plati cu cardul la ANAF, pana acum platile se faceau fix "la etajul doi".
Daca ai o neconcordanta de sume la ANAF, nu ai pe cine sa suni, daca le dai mail, iti trimit inapoi o hartie in care iti recita din Codul Fiscal.
Niste terminati.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.07.2020, 13:53)
acest acces exclusin online este valabil mai ales pentru zonele care nu au internet
4. Titlul articolului nu reprezinta chiar adevarul
(mesaj trimis de Radu în data de 10.07.2020, 05:47)
Tocmai am citit alt articol in care ministrul spunea ca cei care vor dori sa comunice cu institutiile subordonate ministerului muncii la ghiseu, o vor putea face in continuare daca vor dori.
Ciudata imi pare insa metoda "digitalizarii". Adica ca trebuie sa descarci un fisier PDF, apoi sa il tiparesti, deci trebuie neaparat sa ai o imprimanta, apoi sa il completezi si semnezi olograf, nefiind deci un proces accesibil si nevazatorilor, pe care i-ar ajuta foarte mult sa nu trebuiasca sa se deplaseze pe la ghiseele institutiilor, apoi va trebui scanat acel document, fiind deci nevoie si de un scanner.
S-a mai spus si ca se vor putea completa si formulare online, ceea ce ar fi accesibil si pentru nevazatori si nu ar fi nevoie nici de scanner si imprimanta, insa sunt sigur ca vor folosi si ei ca stupizii aia de la ANAF solutii captcha fara alternativa audio, sau cu o alternativa audio doar de forma dar nefunctionala, astfel incat acele formulare nu vor fi nici ele accesibile nevazatorilor.
Cat despre faptul ca unele case de pensii nu raspund la mesajele primite prin email nici dupa multe luni de zile... nu mai are rost sa discutam.
Mie imi pare toata povestea o minciuna. O promisiune electorala.