Vânzările producătorului italian de poşete şi pantofi de lux Prada au scăzut cu 1% în anul fiscal încheiat în ianuarie 2015, până la 3,5 miliarde euro, din cauza cererii slabe din Asia, după ce, anterior, crescuseră cu 9%, iar în 2012 înregistraseră un avans de 29%, informează MarketWatch.
Industria luxului este marcată de o scădere accentuată a cererii, în special în China. Astfel, grupul LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton şi compania Kering (proprietara Gucci) au anunţat vânzări în scădere.
Afacerile Prada în regiunea Asia-Pacific au coborât, în 2014, cu 7%, iar creşterile de 7%, 9% şi 13% raportate pe pieţele din SUA, Orientul Mijlociu, respectiv Japonia nu au fost suficiente să contracareze declinul.
Grupul s-a confruntat cu o contracţie de 2% a vânzărilor de produse sub brandul propriu, după ce, în anul fiscal 2013, raportase un spor de 32%. Brandul propriu acoperă peste 80% din veniturile grupului.
Vânzările de produse sub brandul Miu-Miu au urcat anul trecut cu 4%, raportând creşteri pe aproape toate pieţele, în afara celei din Europa.