Diviziile Metro în România au avut în 2009 afaceri de 1,897 miliarde euro, în scădere cu 10,7% faţă de 2008, ca urmare a deprecierii leului şi reducerii consumului, dar rezultatul plasează grupul german de retail pe locul 3 în topul celor mai mari companii private de pe piaţa locală, potrivit Metro.
Metro Cash & Carry a avut afaceri de 1,226 miliarde euro, iar real,- Hypermarket de 671 milioane euro. "Cifrele de afaceri cumulate ale diviziilor de vânzări (...) plasează grupul german de retail pe locul 3 în topul celor mai mari companii private de pe piaţă, în urcare cu două poziţii faţă de clasamentul pe 2008. (...) Dintre retaileri, Metro Cash & Carry îşi păstrează supremaţia, urcând chiar în top de pe locul 5 pe 4", se arată într-un comunicat al grupului, citat de Mediafax.
Cele două divizii au avut în 2008 afaceri de 2,126 miliarde euro.
Scăderea de anul trecut a fost determinată, în principal, de deprecierea leului în raport cu moneda unică europeană şi de contracţia consumului pe fondul crizei economice mondiale, se arată în comunicat.
Defalcat pe cele două divizii, scăderea afacerilor în cash & carry cu 17,5% a fost contracarată de creşterea pe segmentul de hipermarketuri, unde real,- a înregistrat un avans de 5,2%, pe fondul extinderii reţelei de magazine.
Grupul Metro, cu vânzări totale de peste 65 de miliarde euro, operează în jur de 2.100 de magazine în 33 de state, în care lucrează peste 290.000 de angajaţi.