Primul magazin online cu preţuri elastice din România, doraly.ro, a investit în toate facilităţile necesare pentru găzduirea a 550 de importatori, producători şi distribuitori, chiriaşi ai spaţiilor Doraly Expo Market din Afumaţi, pregătiţi să-şi comercializeze produsele şi în piaţa online, conform comunicatului remis redacţiei.
Lansată la finalul lunii aprilie a acestui an, platforma doraly.ro expune deja 126 comercianţi, care vând, pe rafturile virtuale, peste 16.000 de produse electrice şi de iluminat, articole pentru casă şi grădină, bricolaj, scule, unelte şi decoraţiuni. Gama de articole se extinde însă în fiecare zi, iar platforma va cuprinde, până la sfârşitul anului, peste 100.000 de produse.
Am adaptat doraly.ro nevoilor specifice ale chiriaşilor din spaţiile Doraly, astfel încât fiecare comerciant să aibă şansa să-şi crească vânzările, prin acest nou canal digital, fără să facă eforturi. Le punem la dispoziţie, dincolo de platforma online funcţională, un serviciu propriu de asistenţă a clienţilor, o structură logistică care facilitează o singură expediţie, chiar şi atunci când clientul comandă de la mai mulţi comercianţi simultan şi spaţii de depozitare pentru crearea stocurilor-tampon, care le permit fluidizarea procesului devânzare, susţine Alexandru Rusu, CEO Doraly.
În plus, comercianţii beneficiază de un partener fair-trade, care le asigură o piaţă liberă în online, datorită faptului că doraly.ro nu vinde produse proprii. Astfel, cei înscrişi pe platformă concurează doar între ei, îşi pot proteja produsele şi îşi pot controla propria politică de preţuri, se mai arată în comunicat.
Alexandru Rusu: Produsele comercianţilor sunt promovate prin propria noastră infrastructură de marketing, în care investim continuu; un alt avantaj pe care pe acest gen de marketplace îl oferă e efectul de piaţă, care le dezvoltă business-ul prin asocierea produselor fiecăruia cu altele, complementare, ale altui comerciant; noi le promovăm împreună şi ambii îşi cresc, în consecinţă, volumul de vânzări. E important ca şi comercianţii români să înţeleagă influenţa volumelor în business şi digitalizarea - dacă rămân conservatori, rămân pe raft.
Cifra de afaceri totală a firmelor care îşi desfăşoară activitatea în spaţiile comerciale din Expo Market Doraly şi se pregătesc să-şi vândă produsele şi pe internet însumează peste 780 de milioane de euro, în creştere cu 8,5% faţă de anul precedent, se mai arată în comunicat.
Creşterea a fost generată în special de deschiderea mai multor magazine în sistem cash & carry, cum ar fi pavilionul X3, specializat în produse alimentare şi băuturi. In 2017, segmentul cash & carry din cadrul Doraly a înregistrat în sine o creştere de 38% a cifrei de afaceri, semnificativ mai importantă decât media generală a parcului comercial.