DOUĂ ORGANIZAŢII SINDICALE INTERNAŢIONALE ACUZĂ: Conducerea Star Transmission SRL Cugir încalcă legislaţia muncii

George Marinescu
Ziarul BURSA #Companii / 1 octombrie 2020

Conducerea Star Transmission SRL Cugir încalcă legislaţia muncii

IndustriALL Global Union şi IndustriaALL European Trade Union solicită administraţiei companiei Daimler din Stuttgart să ceară conducerii sale locale de la Star Transmission SRL Cugir intrarea în legalitate

Conflictul deschis de muncă din cadrul companiei Star Transmission SRL, subsidiară a concernului german Daimler Benz, a căpătat valenţe internaţionale după ce IndustriALL Global Union şi IndustriaALL European Trade Union, confederaţii sindicale ce reprezintă milioane de angajaţi în domeniul minier, energetic şi industrial din Europa şi din lume, au luat atitudine cu privire la situaţia angajaţilor firmei de la Cugir.

Într-o scrisoare transmisă ieri de secretarii generali (Valter Sanches şi Luc Triangle) ai celor două confederaţii sindicale numite mai sus către Arpad Suba, preşedintele Sindicatului Liber Independent ICA, aceştia susţin că vor solicita administraţiei companiei Daimler din Stuttgart să ceară conducerii sale locale de la Star Transmission SRL Cugir încetarea încălcării legislaţiei naţionale şi internaţionale a muncii, precum şi încetarea încălcării acordului-cadru global încheiat de concernul german cu IndustriALL Global Union.

"IndustriALL Global Union şi IndustriAll European Trade Union consideră inacceptabil faptul că firma respectivă foloseşte orice posibilă tactică pentru a întârzia negocierea contractului colectiv de muncă şi recurge la acţiuni menite să răspândească frica şi diviziunea între lucrători, subminând şi activitatea sindicală. (...) De altfel Comitetul angajaţilor Daimler din toată lumea (Daimler World Em­ployees Committee) şi-a exprimat solidaritatea faţă de colegii lor din România, la reuniunea care a avut loc de curând. În plus, întrucât IndustriALL Global Union are un acord-cadru global (GFA) cu Daimler, compania trebuie să acţioneze în deplină conformitate cu legislaţia naţională a muncii şi cu standardele internaţionale în materie", se arată în documentul citat.

De asemenea, cele două confederaţii sindicale condamnă ferm faptul că greva de avertisment care trebuia să aibă loc marţi pe platforma industrială din Cugir a fost declarată ilegală de către instanţă.

Amintim că în 29 septembrie 2020, trebuia să aibă loc o grevă de avertis­ment la Star Transmission SRL. Această acţiune a salariaţilor a fost blocată de Tribunalul Alba, la solicitarea conducerii Star Transmission SRL, instanţa considerând greva ilegală.

"Conducerea societăţii a solicitat în instanţă constatarea nelegalităţii grevei de avertisment din 29 septembrie şi încetarea grevei nelegale. Cererea a fost înregistrată la instanţă în 25 septembrie. Tribunalul Alba a fost extrem de harnic şi a fixat termen imediat, pentru luni, 28 septembrie, ora 14:00. Noi am fost citaţi telefonic, în ziua judecării cauzei, la ora 11:30, pe telefonul sindicatului din Braşov. La ora 11:49 ne-au trimis pe e-mail documentele (aproximativ 400 de pagini) depuse de vineri la tribunal, de conducerea companiei. În numai 131 de minute de la acest moment, luni, în ziua judecării cauzei, ar fi trebuit să citim toate documentele respective, să ne facem un punct de vedere asupra acuzaţiilor conţinute în cele aproximativ 400 de pagini, să răspundem la toate aceste acuzaţii (în scris) şi să ajungem la Tribunalul Alba. Noi considerăm că în fapt, prin ceea ce a făcut, Tribunalul Alba ne-a luat dreptul la apărare", arată Călin-Iosif Giurgiu, lider al sindicatului ICA de pe platforma Star Transmission SRL, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Reprezentantul angajaţilor subsidiarei Daimler din Cugir susţine că instanţa a încălcat legislaţia în vigoare, deoarece cauza nu trebuia judecată de urgenţă, atât timp cât greva de avertisment nici măcar nu a fost declanşată.

"Tribunalul Alba ne acordă 10 zile pentru apel. Problema este că, dacă facem apel şi câştigăm, este doar pentru palmares. (...) Prin apel, doar o să pierdem timp, lucru care ar fi doar pe placul conducerii Star Transmission SRL. Noi dorim să continuăm negocierile şi, în cazul în care nu vom ajunge la o înţelegere, vom relua procedura de declarare a conflictului de muncă. Precizăm (inclusiv pentru conducerea companiei) că greva de avertisment face parte din dialogul social care are loc între partenerii sociali (sindicat - patronat). În acest caz, dialogul social a fost întrerupt în mod brutal, prin acţiunea introdusă de conducerea Star Transmission SRL la Tribunalul Alba", mai arată liderul sindical în comunicatul de presă trimis Redacţiei.

Călin-Iosif Giurgiu mai afirmă că în 25 septembrie reprezentanţii angajaţilor au fost invitaţi, în scris, de conducerea companiei la o şedinţă de negociere, ce ar fi trebuit să se desfăşoare ieri, 30 septembrie. După declararea ca ilegală a grevei de avertisment de către Tribunalul Alba, sindicaliştii au fost anunţaţi de conducerea Star Transmission SRL că negocierea din 30 septembrie se anulează.

Menţionăm că Star Transmission SRL are aproximativ 1100 salariaţi şi că de la înfiinţare (anul 2001) şi până în prezent compania nu a negociat şi nu a înregistrat niciun contract colectiv de muncă.

La solicitarea Sindicatului ICA, în perioada 22 iunie - 20 august 2020 s-au derulat negocierile pentru contractul colectiv de muncă din Star Transmission SRL. Au avut loc 10 şedinţe de negociere, dar nu s-a ajuns la niciun acord. În urma acestui fapt, reprezentanţii angajaţilor au înregistrat, în 8 septembrie, la Inspectoratul Teritorial de Muncă Alba conflictul colectiv de muncă declanşat la Star Transmission SRL. După nouă zile, a avut loc, la sediul ITM din Alba Iulia, prima întâlnire pentru concilierea conflictului de muncă din cadrul subsidiarei Daimler Benz, iar a doua negociere în acest sens a avut loc în urmă cu o săptămână. Din păcare, concilierea nu a dus la închiderea conflictului de muncă, iar sindicatul a anunţat că va organiza în 29 septembrie, timp de două ore, o grevă de avertisment.

Angajaţii companiei au peste 100 de revendicări care se referă la: salarizare, securitate şi sănătate în muncă, formare profesională, concediere, timpul de lucru, timpul de odihnă, sistemul de informare între părţi, regimul delegaţiilor, răspunderea disciplinară, etc..

În privinţa salarizării, deşi angajaţii au dorit iniţial o majorare cu 45%, ulterior ei s-au declarat de acord şi cu o majorare de 27%, dar conducerea Star Transmission SRL le-a oferit doar 3,5%, procent cu care salariaţii nu sunt de acord.

Am încercat - aşa cum am făcut în ultimele două săptămâni în care am relatat în paginile Ziarului BURSA despre acest conflict de muncă - să aflăm şi punctul de vedere al reprezentanţilor companiei cu privire la solicitările angajaţilor. Din păcate, în ciuda numeroaselor apeluri pe care le-am efectuat la cele două numere de telefon aflate pe site-ul companiei, dintre care unul este de la secretariat, nu s-a găsit niciun angajat al Star Transmission SRL Cugir care să ne răspundă.

Star Transmission SRL Cugir este un joint-venture româno-german, înfiinţat în anul 2001, între Uzina Mecanică din localitate şi Daimler AG. În noua afacere, germanii au intrat cu 58% din capital, iar Uzina Mecanică din Cugir cu 42%. Concernul german a contribuit atunci la STC cu un capital de aproape 5 milioane de euro (utilaje în valoare de 2,2 milioane euro şi 2,2 milioane de euro în numerar). Capitalul UMC în nou înfiinţata STC a fost de aproximativ 4 milioane euro (utilaje în valoare de 2,1 milioane euro, respectiv clădire/teren evaluate la 1,9 milioane euro). În 18 august 2016, Star Transmission a inaugurat o nouă unitate de producţie în Cugir, pentru producţia de conducte de înaltă presiune pentru motoarele pe benzină Mercedes Benz. Noua hală de la Cugir dispune de o suprafaţă de 4000 metri pătraţi, iar investiţia totală s-a ridicat la 13 milioane de euro. Compania Star Transmission este furnizor unic al acestor componente. Cele 17 tipuri diferite de conducte produse la Cugir sunt montate pe cinci tipuri de motoare Mercedes Benz. Star Transmission a avut anul trecut o cifră de afaceri de 352,2 milioane lei, o pierdere a profitului de 17,8 milioane lei - cu 24 milioane lei mai mică decât în 2018, şi 1209 angajaţi. În afară de fabrica de la Cugir, germanii de la Daimler mai deţin şi o altă unitate, Star Assembly, în oraşul Sebeş, unde se fac cutii de viteze în nouă trepte pentru maşinile marca Mercedes.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. Din cauza unui frustrat ,pe nume c.g ,unei ambiții personale (idioate) au de suferit foarte multe familii din Cugir.Adevarul e cu totul altul.Oamenii au fost mințiți de către un frustrat CG si nu știu ce beneficii are el,trezirea la realitate oameni buni pînă nu e tarziu. Rusine Cg

    1. Cine nu are nimic de ascuns ,nu se foloseste de un alias,doar cei ce au interese personale ascunse stau dupa gard ,C.G.este deschis si a fost deschis la discutii cu oricine si cu documentele pe masa ,frustrati sunteti voi cei care in curad va va zbura “scaunul de sub fund”si mertanul din curte????....asta va este problema

    Efectul de turmă a funcționat din păcate, minciunile si promisiunile unui individ a prins la oameni. E strigător la cer ce aberatii are in cap acest CG,da,e un frustrat si mincinos,nu te juca cu vietile oamenilor, rusine sa îți fie

    1. Scuze !!!! Sindicatele apara drepturile si beneficiile angajatilor !tuturor angajatiilor!,cel putin SINDICATUL ICA /vezi ca confunzi sindicat cu organizatia patronala ,STC 19 decembrie 2019 trage de timp si isi mint si manipuleaza angajati sa nu zic altceva ...fac orice sa isi apere profitul si salariile indecente managerii !!!si noi prin lege si prin constitutie avem dreptul de a ne organiza si a ne castiga si apara drepturile .

      Sa fie clar oferta STC si se mai lauda este echivalenta cu valoarea a doua pachete de tigari(pt peste 800 de muncitorii.)

      Si ...nu stiu cine sa joaca cu vietiile oamenilor frustrati sunt A G, D C,F D,C C,BD ,T O, K E ,D ????????,....si mai sunt care au ajuns pe functii pe pile si rudenie ,sa fie clar daca am exceptat pe vreunul scuze da mai sunt multi asa ca domnul anonim !!!! Ce functie ai ,ai cosmaruri ca iti vine randul sa vii la munca cu autobuzul???!sau cu masina ta personala ,ai cosmaruri ca ti-o disparut MBenz din curte ???? 

      Scuze!!!!!!!! Dacă încă mai crezi că sindicatul asta vrea binele oamenilor atunci sigur crezi că îți aduce Mos crăciun o indexare... de la CG de 77% la salar si prima (la stanga) de sărbători.....hai sa fim realisti.Sa speram ca nu te mai vedem la stc CG, esti ,,covidul,,l pt restul oamenilor care nu participa la circul tau

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb