Compania de curierat DPD România se aşteaptă de Black Friday la un volum de vânzări cu 20% mai mari decât într-o zi obişnuită de vineri, chiar dacă toată lumea parcurge o perioadă de criză, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Potrivit sursei citate, compania a investit 1,5 milioane de euro în tehnologie pentru a fi cât mai bine pregătită pentru evenimentul nr. 1 al comerţului electronic. În plus, DPD România a angajat peste 150 de persoane, inclusiv curieri şi manipulanţi în depozite, şi a relocat în spaţii mai mari depozitele din Arad, Deva, Sfântu Gheorghe, Piteşti, Reghin şi Odorheiul Secuiesc.
Investiţia anunţată de DPD România, o bandă automată de sortare amplasată la depozitul din Mogoşoaia, are o capacitate de peste 100.000 de colete pe zi şi ar urma să prevină întârzierile ce pot fi provocate de volumele mari. Pot fi sortate colete de cel puţin 7.000 de colete pe oră (adică peste 100.000 de colete pe zi). Este vorba de colete de cel mult 3 kg şi dimensiuni 20 x 20 x 30 cm, care pot fi trimise către peste 200 de destinaţii.
Banda de sortare de la Mogoşoaia funcţionează pe baza unui dispozitiv inteligent de fotografiere, care identifică în mai puţin de 2 secunde dimensiunea volumetrică şi utilizează tehnologie Wi-Fi ce permite sortarea eficientă. Poate separa coletele etichetate greşit sau pe cele care nu au informaţii suficiente pentru sortare, prevenind în acest fel livrările eronate. În plus, are sisteme de siguranţă care previn accidentele de muncă şi este conectată la sistemul de incendiu al DPD.
"Pentru noi a fost prioritar şi în acest an să investim în oameni şi în tehnologie. Banda de sortare automată va uşura munca oamenilor şi va eficientiza livrările pentru destinatarii finali. În plus, clienţii noştri se pot baza pe sistemul de lockere şi oficii, care reduce timpul de livrare la 24 de ore, şi au la dispoziţie Predict, un serviciu unic pe piaţa de curierat din România, care le spune intervalul de 60 de minute la care va ajunge curierul la ei la uşă", a declarat Karla Codrea, CEO DPD România.
Compania de curierat se pregăteşte pentru a face faţă celor mai mari volume din timpul anului. Black Friday va fi începutul spectaculos al unei perioade în care se vor înregistra cele mai multe cumpărături online din tot anul, cu volume uriaşe în perioada sărbătorilor de Crăciun. În topul produselor care vor fi comandate în perioada următoare, apreciază cei de la DPD România, se vor afla electronicele, articolele vestimentare, jucăriile, obiectele home-deco, produsele de sănătate şi wellness, produsele farmaceutice, cosmeticele şi echipamentele sportive, se precizează în comunicat.