Flanco Retail estimează o creştere a cifrei de afaceri cu cel puţin 10%, în condiţii de profitabilitate, în 2015, a declarat, ieri, pentru ziarul BURSA, Dragoş Sîrbu, directorul executiv al companiei, care ne-a menţionat că îşi doreşte o creştere solidă şi sănătoasă pe termen lung.
Domnia sa ne-a precizat: "Nu urmărim o creştere cu orice preţ. Motoarele la turaţie maximă vor fi, în continuare, echipamentele mobile, unde probabil că piaţa de retail va creşte cel mai mult. Consumatorii vor investi şi în electrocasnice mari şi în echipamente electronice high-end, pentru că există în piaţă un parc de echipamente care trebuie înlocuit. De asemenea, au apărut tehnologii mai performante, dar şi mult mai economice".
Domnul Sîrbu ne-a spus că, în 2015, Flanco Retail va continua investiţiile în reţeaua de magazine şi va optimiza activităţile de logistică şi personalul din magazine.
Directorul executiv al companiei ne-a explicat: "Vom continua să extindem gama de servicii adresate clienţilor, inclusiv soluţiile de finanţare. De asemenea, vom îmbunătăţi programele de fidelizare ale clienţilor",
Dragoş Sîrbu a subliniat că piaţa de retail este în continuare afectată de puterea redusă de cumpărare, care îi obligă pe oameni să urmărească produsele pentru care au bani, nu pe acelea de care au nevoie.
Un alt aspect care influenţează vânzările retailerilor şi evoluţia inovaţiilor în piaţă este faptul că gradul de informare al consumatorilor nu ţine pasul cu evoluţia tehnologică, ne-a spus domnul Sîrbu, apreciind: "Ritmul alert de dezvoltare şi de punere pe piaţă al noilor tehnologii depăşeşte, paradoxal, ritmul cu care consumatorii sunt capabili să absoarbă aceste informaţii. Astfel, oamenii nu achiziţionează produse de care ar avea nevoie, pentru că nu ştiu că ele există".
• Sectorul tehnologic şi produsele de necesitate au fost principalele motoare de creştere ale Flanco Retail
Flanco Retail a avut o cifră de 480 de milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creştere cu 10% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat remis redacţiei. Principalele motoare de creştere pentru companie au fost sectorul tehnologic (segmentul telecom şi televizoarele cu diagonală mare) şi produsele de necesitate (electrocasnicele mari şi mici).
Dragoş Sîrbu, directorul executiv al Flanco, a spus că miza companiei din acest an a fost să asigure un volum mai mare de vânzări în condiţii sănătoase, de profitabilitate şi eficienţă operaţională.
Domnia sa a precizat: "Pe o piaţă sensibilă la preţ, promoţiile şi discounturile pot contribui pe termen scurt la o creştere a cotei de piaţă, dar conduc la un comportament de consum care, pe termen lung, afectează dezvoltarea sănătoasă a business-ului".
Potrivit companiei, datele de piaţă indică o revenire a încrederii în consum, pe fondul unei mai bune predictibilităţi la nivelul locurilor de muncă şi al stabilităţii cursului de schimb valutar, dar şi al adaptării populaţiei la situaţia economică din ultimii ani.
Revenirea treptată a creditului de consum este unul dintre factorii care susţin creşterea pieţei, compania înregistrând, în primele nouă luni ale anului, un avans de 25% al vânzărilor în rate, comparativ cu 2013, potrivit sursei citate.
Primele nouă luni ale anului au fost influenţate şi de fluctuaţiile conjuncturale ale pieţei, pe diferite segmente de produs. Astfel, Campionatul mondial de fotbal a impulsionat vânzările de televizoare, sezonul ploios de vară a avut un impact negativ asupra vânzărilor de aparate de aer condiţionat, în vreme ce noile reglementări europene referitoare la limitarea puterii aspiratoarelor au determinat un vârf de vânzări pe această categorie, în luna septembrie, mai arată comunicatul companiei.
Totodată, vânzările online ale Flanco Retail au avut un trend pozitiv, fiind în creştere cu 90% în primele nouă luni din 2014 faţă de perioada similară de anul trecut.
Dragoş Sîrbu estimează o accelerare a vânzărilor pentru ultimul trimestru din 2014, pe fondul apropierii sărbătorilor de iarnă şi a campaniei de reduceri Black Friday, care va avea loc în intervalul 21-23 noiembrie.
Flanco Retail deţine o reţea de 83 de magazine în 51 de oraşe din ţară şi are un număr de peste o mie de angajaţi.