Agenţia de turism Mareea Comtur, aflată în acest moment în însolvenţă, a anunţat că peste 80% dintre turiştii cu rezervări şi check-in începând cu data de 3 septembrie 2016 au primit variante de relocare pentru sejururi.
Cu sprijinul partenerilor turoperatori din ţară, Eurolines Group (TUI Travel Center), Paralela 45, Aerotravel, Ruefa Escape Travel, Christian Tour, Guliver Tours, precum şi alte agenţii de turism, o mare parte din turiştii aflaţi în dificultate au putut să-şi petreacă sejururile sau să aibă posibilitatea de a alege vacanţe alternative, informează un comunicat de presă al agenţiei Mareea.
Totodată, potrivit documentului, au existat şi parteneri hotelieri din România, în principal cei de pe litoral, care au ales să ajute turiştii afectaţi de starea de insolvenţă a agenţiei pentru a putea beneficia astfel de sejururile programate şi achitate: Hotel Steaua de Marea (Eforie Nord), Hotel Tomis (Mamaia), Hotel Cupidon (Eforie Nord), Hotel Green Village (Delta Dunării) şi Fortuna (Eforie Nord), complexul Mercur Minerva Family Club (Mamaia) şi Hotel Rozmarin (Predeal).
În privinţa ajutorului oferit de partenerii externi, Mareea menţionează touroperatorul Club Magellan (Bulgaria) şi reţeaua hotelieră G-Hotels (Grecia).
"Speram ca toate aceste eforturi cumulate, precum şi variantele de relocare şi alternativele prezentate pentru sejurile (turism intern), au mai atenuat din neplăcerile cauzate turiştilor afectaţi de starea de insolvenţă a societăţii", transmit reprezentanţii Mareea.
Turoperatorul Mareea Comtur îşi anunţase clienţii că începând cu data de 3 septembrie 2016 compania este în imposibilitatea să-şi mai onoreze angajamentele asumate şi va declanşa procedura de insolvenţă.
Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatorii şi hotelierii parteneri, turiştii se pot adresa companiei de asigurări care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.
În ultima lună, agenţiile de turism Mareea Comtur şi Genius Travel şi-au anunţat clienţii că nu mai pot onora serviciile contractate, afectând sute de turişti.