Reprezentanţii producătorului autohton de materiale de construcţii Duraziv estimează că segmentul produselor pentru decorarea faţadelor va înregistra în următorii ani o dinamică accentuată, ca urmare a intenţiei companiilor de a identifica soluţii menite să asigure o rezistenţă sporită a clădilor la intemperii, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Tencuielile decorative au câştigat deja o pondere majoritară în piaţă. Aceste produse au detronat alte soluţii existente, ca urmare a avantajelor tehnice. Preocuparea consumatorilor pentru eficienţă energetică, precum şi legislaţia locală şi directivele europene în vigoare au determinat schimbări majore în piaţa materialelor de construcţii. Lucrările de reabilitate a fondului locativ existent au determinat o creştere semnificativă a vânzărilor de tencuieli decorative, de cele mai multe ori aplicate în sistem cu materiale de termoizolare. Astfel, segmentul de vopsele pentru exterior a scăzut proporţional. Aproximativ 20% din cererea de tencuieli decorative este generată de programul naţional de reabilitare termică a clădirilor vechi.
Marga Carp, director marketing Duraziv, a declarat: "Tencuielile decorative au atins o pondere de peste 80% din segmentul soluţiilor decorative pentru exterior. Acest fapt a decurs din apetitul pentru termoizolarea faţadelor, fie că vorbim de construcţii noi sau de reabilitări. Mai mult, conform datelor din 2013, peste 50% din piaţa de termoizolare este generată de case unifamiliale nou construite. Reabilitarea blocurilor a generat numai 13,5% din totalul pieţei, deşi s-a vorbit cel mai mult despre ele".
Duraziv este unul dintre principalii furnizori de tencuieli decorative din Capitală, înregistrând, anul trecut, vânzări din tencuieli decorative de aproximativ 2 milioane euro.
Duraziv este o companie activă pe piaţa de materiale de construcţii încă din anul 2003, când a fost înfiinţată sub denumirea iniţială de Bau Profil de către antreprenorii Daniel şi Irina Guzu. Compania produce materiale de construcţii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisări interioare şi exterioare, sisteme complete de termoizolare şi hidroizolare. Divizia producătoare de adezivi s-a lansat în urma unei investiţii de peste 8,5 milioane euro într-o fabrică situată în Popeşti Leordeni, cu o capacitate de producţie de 200 mii tone pe an. Fabrica este dotată şi cu un laborator propriu, unde sunt testate toate produsele. În 2013, Duraziv a raportat o cifră de afaceri de circa 17 milioane euro.