În această lună, retailerul online cu capital 100% românesc DY Fashion împlineşte 10 ani de la lansarea pe piaţa ecommerce din România şi peste 1 milion de rochii vândute online. Pornit cu o investiţie de 15.000 euro, DY Fashion estimează pentru 2022 o cifră de afaceri de 5 milioane euro, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei citate, în 2020, cifra de afaceri a fost de aproximativ 17,4 milioane lei (aprox 3,5 milioane euro), iar in 2021 CA a fost de aproximativ 21 milioane lei (aprox 4,2 milioane euro). Pentru 2022, compania estimează o cifră de afaceri de 5 milioane euro, cu o marjă de 10%.
În perioada evenimentelor, bonul mediu de cumpărături este 400 de lei, iar în perioadele normale coşul mediu este de 300-350 de lei. În medie, pe dyfashion.ro se realizează 12.000-14.000 de comenzi pe lună, iar cele mai multe comenzi vin din Bucureşţi, Cluj-Napoca, Braşov, Iaşi, Constanţa, Timişoara.
În prezent, pe site se regăsesc peste 29.000 articole diferite de la cele mai populare branduri româneşti: MBG Collection, Moze, La Donna, Ginette, Leonard Collection, Viada, plus colecţiile proprii DY Fashion. În topul celor mai căutate produse de pe dyfashion.ro sunt rochiile, in proportie de 85%. Clientele DY Fashion caută ţinute pentru evenimente private, ţinute pe care să le poarte la birou, dar şi ţinute pentru fiecare zi.
"În cei 10 ani de când am lansat DY Fashion am decis să apelăm la micilie ateliere şi fabrici de confecţii româneşti pentru a le promova produsele în magazinul online în primul rând datorită calităţii produselor net superioară rochiilor aduse din alte ţări şi în al doilea rând pentru a susţine aceşti producători şi afacerile lor. Credem cu tărie în susţinerea producţiei locale şi în beneficiile care vin în timp în urma acestor acţiuni. Colaborarea cu producătorii români a fost şi este cheia succesului nostru.
De la bun început pentru noi a primat pasiunea pentru ceea ce facem şi bucuria clientelor noastre, mai puţin profitul. Lucrăm constant la îmbunătăţirea serviciilor şi calitatea produselor, ceea ce poate remarca în feedbackul clientelor DY Fashion. Asadar, cuvântul cheie este calitate şi atunci când vorbim de dezvoltarea brandului nostru pe termen lung.", spun Irina şi Dragoş Aipu, co-fondatorii DY Fashion.
Un alt obiectiv al business-ului online este creşterea notorietăţii brandului propriu DY Fashion, mărirea capacităţii de producţie şi creşterea numărului de modele din colecţiile proprii. Brandul propriu a fost lansat în 2021 în colaboarare cu designerul Irina Muşat. În momentul de faţă, 10% din vânzări îl reprezintă brandul propriu, iar până la finalul anului 2022 reprezentanţii DY Fashion estimează o creştere de până la 20%, se mai arată în comunicat.