Egis, în parteneriat cu Italrom Inginerie Internationala, a câştigat un contract de 29,7 milioane de lei pentru realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului de Detaliu pentru modernizarea secţiunii de cale ferată de 119 km între Apahida şi Ilva Mica, ca urmare a unei licitaţii deschise organizate de către Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA din România, se arată într-un comunicat de presă.
În data de 7 martie 2022, Egis, în calitate de lider al unei asocieri cu Italrom Inginerie Internationala, a semnat un contract în valoare de 29,7 milioane de lei cu Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată dintre Apahida şi Ilva Mica, o subsecţiune a liniei de cale ferată Apahida - Suceava care face legătura între regiunile Centru şi Nord-Est ale României.
Potrivit sursei citate, pe parcursul celor 23 de luni de contract, asocierea Egis va identifica opţiunea tehnică, economică, financiară şi operaţională optimă pentru modernizarea secţiunii de cale ferată Apahida - Ilva Mica ţinând cont de impactul asupra mediului şi de schimbările climatice, şi cu respectarea deplină a standardelor şi specificaţiilor tehnice de interoperabilitate ale UE. Proiectul de modernizare vizează creşterea vitezei de circulaţie, respectiv până la 160 km/h pentru călători şi până la 120 km/h pentru transportul de mărfuri, îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi oferirea unui grad de siguranţă mai ridicat.
"La nivel internaţional, Egis este recunoscută pentru serviciile în domeniul feroviar - avem peste 50 de ani de experienţă dovedită în elaborarea de proiecte feroviare multidisciplinare extrem de complexe şi provocatoare, în întreaga lume. Acest nou proiect ne va extinde expertiza feroviară în România, adăugându-se la proiectele la care lucrăm deja, cum ar fi elaborarea proiectului pentru secţiunea de cale ferată Predeal-Braşov. Cu o experienţă de peste 25 de ani în proiectarea infrastructurii din România, infrastructura feroviară este o prioritate cheie pentru noi în următorii ani, deoarece recunoaştem o nevoie puternică din partea autorităţilor de implementare a unui proiect de înaltă calitate" a declarat James Hanson, Director General al Egis România.
Conform comunicatului, proiectul de modernizare a secţiunii de cale ferată de 119 km dintre Apahida şi Ilva Mica va contribui la integrarea unui transport durabil, susţinând totodată dezvoltarea socială şi economică în zonele traversate, îmbunătăţind competitivitatea economică a României şi creând condiţiile pentru creşterea traficului naţional şi internaţional de mărfuri şi călători pe reţeaua centrală TEN-T.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Jiji în data de 09.03.2022, 14:10)
Ce pacat ca nu mai avem institute de proiectare si specialisti macar de nivelul celor din anii 80. Bine ca atunci s-a consruit infrastructura in toata tara si acum nu mai suntem in stare sa facem nici macar un studiu de fezabilitate...
Nu mai stim sa cnstruim centrale energetice, drumuri, cai ferate... Ce dracu mai poate tara asta sa faca singura, fara firme straine?