Elfi, unul dintre cei mai importanţi producători de hârtie igienico-sanitară din România, a înregistrat în prima jumătate a anului 2021 afaceri de aproximativ 3 milioane euro, cu 20% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2020, şi planifică investiţii într-o nouă linie de producţie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Anul 2020 a adus companiei Elfi o cifră de afaceri de aproximativ 5 milioane euro, aceasta crescând anual cu 10%-20%. 2020 a fost, de asemenea, un an foarte important pentru producător, fiind marcat de investiţia într-un nou proiect de achiziţii în valoarea de peste 5 milioane euro. Obiectivul de a se investi în noi tehnologii de producţie s-a materializat prin achiziţia unor echipamente industriale performante, care să permită atât creşterea calitatitvă, cât şi pe cea cantitativă a producţiei.
"Pandemia a reprezentat o reală provocare pentru noi, însă ne-am mobilizat rapid şi am încercat să o transformăm într-o oportunitate. În acest context, cererea a crescut foarte mult, astfel încât a fost nevoie să suplimentăm stocurile de marfă şi să lucrăm la capacitate maximă. Faptul că am pus accentul pe investiţia în tehnologie şi utilaje de ultimă generaţie ne-a permis să avansăm, indiferent de contextul în care ne desfăşurăm activitatea şi să ne putem mări portofoliul de clienţi." - a declarat Adrian Constantin, Director General Elfi.
Datorită investiţiilor realizate constant, astăzi, compania Elfi deţine o producţie mai rapidă şi calitativă, mărindu-şi semnificativ portofoliul. Dacă în 2003, când a fost înfiinţată, aceasta şi-a început activitatea cu o mică linie de producţie, astăzi compania produce toată gama de hârtie igienică, de la cea standard, la produse premium de cea mai înaltă calitate, precum si o gamă largă de prosoape de hârtie de diferite dimensiuni si ambalate în diverse moduri. Prin urmare, gama de produse Elfi acoperă toate segmentele de piaţă: low, mediu, premium.
"Strategia pentru perioada 2021-2024 se concentrează pe consolidarea şi dezvoltarea pieţei interne, însă, în acelaşi timp, urmărim achiziţionarea unei noi linii de producţie." - a mai adăugat Adrian Constantin, Director General Elfi.
În urma ultimelor evenimente legate de pandemia de SARS-CoV-2, piaţa de profil, la fel ca restul, a fost afectată de creşterea preţurilor la materia primă şi nu numai. Aceasta este încă dominată de produsele de import, la care populaţia are acces prin intermediul marilor retaileri (lanţuri de magazine, suprmarket-uri), însă datorită contextului, au prins contur şi produsele autohtone, care se impun pe piaţa autohtonă din ce în ce mai mult.