În perioada pandemică, Emag a desfăşurat mai multe studii interne, cantitative şi calitative, prin care a analizat în detaliu care sunt principalele beneficii percepute de oameni legate de lucrul de acasă, care sunt provocările şi ce poate fi îmbunătăţit, dar şi cum percep pe termen lung un mod de lucru permanent hibrid, potrivit unui comunicat al Emag.
În urma studiilor au reieşit mai multe date:
· 96% au răspuns că în această perioadă în care au lucrat de acasă s-au simţit mai productivi
· 78% dintre colegi au spus că s-au adaptat bine şi foarte bine la munca exclusiv de acasă
· Doar 37% dintre colegi au spus că se simt conectaţi cu echipa lor, de când lucrează de acasă
· Când au fost întrebaţi cum îşi doresc să lucreze pe termen lung, cei mai mulţi dintre ei, 97%, au spus că vor să îmbine munca de acasă cu cea de la birou
Principalele concluzii sunt:
· Modul de lucru de acasă funcţionează excelent pentru activităţile clar definite, care necesită concentrare şi muncă individuală, iar munca de la birou este foarte utilă pentru activităţile care presupun colaborare şi creativitate;
· La nivel de organizaţie, măsurile luate rapid au fost o sursă de motivaţie, oamenii simţindu-se protejaţi. A fost apreciată flexibilitatea lucratului de acasă, în această perioadă de pandemie, mai ales în rândul părinţilor;
· Prin trecerea la colaborarea online, echipele au fost nevoite să se organizeze mai bine prin ritualuri comune (cum ar fi scurte şedinţe zilnice sau săptămânale);
· Lucrând permanent de acasă, cel mai mult le lipsesc momentele de socializare cu colegii, iar spaţiul informal de colaborare este dificil de recreat în mediul online. În starea de incertitudine generală, singurătatea şi lipsa interacţiunii informale cu alte persoane sunt doi dintre principalii factori de insatisfacţie.
În urma tuturor acestor studii, eMAG a decis că va trece permanent la un mod de lucru hibrid (New Way of Working@eMAG). Noul mod de lucru le va permite celor peste 3.000 de angajaţi din sediul central, hub-urile IT şi centrele de Customer Care să lucreze cum li se potriveşte cel mai bine în funcţie de tipul de activitate, într-un mod de lucru hibrid, de acasă şi de la birou.
Astfel, după ce va trece pandemia, angajaţii eMAG vor decide, împreună cu managerul lor, cum vor să lucreze: câte zile vor lucra de acasă şi câte de la birou, în funcţie de nevoile fiecărei echipe.
În prezent, ţinând cont de restricţiile existente, peste 99% din angajaţii eMAG din sediile de birouri lucrează în continuare de acasă şi vor continua astfel până când condiţiile vor permite trecerea în noul mod permanent de lucru hibrid.
"Noi ca echipă eram obişnuiţi, la fel ca toţi ceilalţi, cu lucratul de la birou, care avea părţile lui bune şi mai puţin bune. Odată cu pandemia am descoperit destul de brusc lucratul de acasă. La fel ca după orice iniţiativă nouă, am vrut să înţelegem mai bine ce se întâmplă şi am descoperit că are beneficiile lui, resimţite atât de colegi, vizibile şi în rezultatele noastre ca organizaţie, dar şi provocări. Acum, având la dispoziţie toate informaţiile, am decis să trecem la un mod de lucru în care să luăm ce e mai bun din ambele modele. Astfel le oferim colegilor noştri exact ceea ce îşi doresc, mai mult timp pentru familie şi pasiuni, şi, în acelasi timp, mediul din care îşi pot face treaba foarte bine", a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
"În urma acestor studii ne-am dat seama că un lucru important ca modelul hibrid să funcţioneze este partea de comunicare, de aceea am implementat deja mai multe proiecte noi care să îi ajute pe colegi să se simtă conectaţi la tot ce se întâmplă în organizaţie, indiferent de unde vor lucra. În acelaşi timp sediul nostru este în plin proces de reamenajare astfel încât să răspundă cât mai bine noului mod de lucru, în care colegii vor veni la birou pentru colaborare şi creativitate, adică în acele zile în care munca lor va presupune mai multă interacţiune", a declarat Delia Rotaru, VP People & Organisation eMAG.