Grupul francez de utilităţi Engie a preluat 60% din acţiunile companiei Flashnet, specializată în Internet of Things (IoT), care dezvoltă sisteme inteligente pentru iluminatul public. Soluţiile Flashnet au fost deja implementate în mai multe oraşe din România, dar şi peste hotare. Părţile nu au comunicat valoarea tranzacţiei, dar firma a fost evaluată la 7 milioane de euro, spun reprezentanţii firmei braşovene.
Printre acţionarii companiei au mai rămas şi doi dintre fondatori, Iulian Biro şi Lorand Mozes, fiecare cu câte 20%.
"Noi am vândut pentru că aveam cereri din piaţă şi nu aveam cu ce să finanţăm lucrările", a explicat Iulian Biro.
Eric Stab, preşedinte & CEO ENGIE România, cel mai mare distribuitor local de gaze naturale, a declarat: "Achiziţia companiei Flashnet răspunde obiectivului grupului ENGIE de a fi un partener al oraşelor şi teritoriilor, propunându-le sisteme competitive de gestionare a energiei pentru oraşe inteligente şi reţele de utilităţi".
În acest moment, la nivel global, Engie asigură servicii de iluminat public în mai bine de 500 de oraşe.
"Suntem încântaţi să ne alăturăm grupului ENGIE şi considerăm că este un catalizator care va permite dezvoltarea soluţiilor de IoT", a declarat Lorand Mozes, CEO şi fondator Flashnet.
Lucrând deja cu mai multe standarde de comunicare IoT, inteliLIGHT, soluţia principală a Flashnet, este unul dintre cele mai flexibile sisteme disponibile pe piaţă. Această soluţie de gestionare a iluminatului stradal oferă oraşului mai mult control asupra întregii reţele de iluminat stradal, permiţând economisirea energiei şi îmbunătăţirea lucrărilor şi costurilor de programare şi întreţinere. Soluţia a fost deja desfăşurată în diferite oraşe, cum ar fi Dubai (EAU), Penang (Malaezia), Braşov, Craiova (România), Mecca, Riyadh (Arabia Saudită), Atena (Grecia).
Flashnet a dezvoltat, de asemenea, inteliGRID, o soluţie completă de management hardware şi software pentru distribuţia electrică de joasă tensiune, care a fost implementată cu succes pentru mai mulţi clienţi din România.
Compania braşoveană a avut anul trecut pierderi de 4,33 milioane de lei, în condiţiile unor afaceri care au scăzut de la 6,26 milioane de lei la 3,25 milioane de lei.