Valoarea pieţei de imprimante inkjet din România a crescut în 2014 cu aproape 10%, depăşind 5 milioane de euro, informează un comunicat al Epson România remis redacţiei.
Potrivit documentului, piaţa a revenit pe creştere din punct de vedere al valorii, pe fondul schimbării nevoilor clienţilor, care s-au orientat către echipamente având costuri de exploatare foarte reduse, chiar dacă preţul de achiziţie al acestora a fost mai mare.
Reducerea costurilor a fost principalul argument luat în calcul de clienţi şi care s-a aflat anul acesta la baza deciziei de cumpărare a unei imprimante. Astfel, preferinţele consumatorilor s-au îndreptat în 2014 tot mai mult către imprimantele cu cerneală şi, în special, către cele ITS (cu recipiente de cerneală reîncărcabile). Acest tip de imprimante aduce avantaje pe piaţa printing-ului prin costuri foarte mici şi volume mari de imprimare, costurile de tipărire ajungând la numai 10 lei pentru 1.000 de pagini printate.
"Am înregistrat o creştere semnificativă a numărului de imprimante cu recipiente de cerneală reîncărcabile vâdute. În primele 9 luni ale anului am avut o majorare de aproape 50%. Iar pentru noi acesta este un semn clar că tehnologia de ultimă generaţie de care dispun imprimantele Epson, dezvoltată în 50 de ani de inovaţie, calitatea produselor, viteza mare de imprimare şi costurile foarte mici de exploatare au fost pe măsura cerinţelor clienţilor", a declarat Simona Decuseară, Country Manager Epson România şi Bulgaria.
Pe lângă aspectul dat de costul pe pagină scăzut al imprimantelor ITS, creşterea productivităţii şi reducerea timpului pierdut cu reîncărcarea au fost alte argumente de care au ţinut cont utilizatorii, alături de uşurinţa în folosire a noilor echipamente.
Comportamentul utilizatorilor a început să se schimbe şi în legătură cu imprimantele foto, o dată ce tehnologia şi noile echipamente de printare devin mai accesibile. Spre exemplu, piaţa imprimantelor foto inkjet care pot tipări până la dimensiunea A3 s-a dublat în acest an, Epson înregistrând o creştere cu 60% a numărului de unităţi vândute.
Condus de Seiko Epson Corporation din Japonia, Grupul Epson are peste 73.000 de angajaţi în 94 de companii din întreaga lume şi este mândru de contribuţiile permanente aduse protejării mediului şi comunităţilor în care operează.
Epson Europe B.V., cu sediul la Amsterdam, este sediul central regional al grupului pentru Europa, Orientul Mijlociu, Rusia şi Africa. Având o forţă de muncă de 1.700 de angajaţi, vânzările Epson Europe în anul financiar 2013 au fost de 1.517 milioane de euro.