Ericsson, Deutsche Telekom şi Samsung au finalizat cu succes prima etapă globală de testare a procesului de segmentare end-to-end (E2E) a reţelelor 5G, efectuată la laboratorul din Bonn al Deutsche Telekom, utilizând un dispozitiv comercial Samsung S21 conectat la o cască VR. Această inovaţie, orientată spre client, arată avantajele segmentării reţelei, optimizate pentru streaming-ul de jocuri VR în cloud. În cadrul testului, a fost utilizată o infrastructură 5G (SA) comercială independentă, dezvoltată de Ericsson, care a asigurat accesul la o Reţea de Acces Radio (RAN), 5G Cloud Core, managementul segmentelor de reţea şi automatizarea prioritizării conexiunilor, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, prin segmentarea E2E a reţelelor 5G, caracteristicile diferite ale serviciilor şi parametrii de calitate pot fi atribuiţi fiecărui segment de reţea în parte şi, totodată, adaptaţi nevoilor clienţilor, asigurând o delimitare clară a segmentelor de reţea. Prin crearea mai multor reţele virtuale pe o singură infrastructură fizică de reţea, pot fi dezvoltate servicii şi modele de afaceri noi, diferenţiate, fără a fi necesare compromisuri în ceea ce priveşte calitatea lor.
Testul a fost efectuat având ca scenariu de utilizare un streaming de joc VR în cloud, cu două segmente E2E de reţea independente - un broadband mobil şi o parte optimizată pentru jocuri VR în cloud. Segmentul pentru jocuri a fost gândit şi configurat pentru a facilita un randament mai mare, o latenţă scăzută şi stabilitatea reţelei, oferind în acelaşi timp posibilitatea delimitării resurselor între cele două segmente de reţea. În urma testelor efectuate, s-a constatat că segmentul de jocuri a oferit o experienţă superioară, chiar şi în condiţii de încărcare a reţelei.
Testul a marcat, de asemenea, realizarea cu succes a unei alte premiere la nivel mondial - introducerea unei noi caracteristici a politicii Uniunii Europene de segmentare a reţelelor 5G (politica de selecţie a rutei UE sau URSP), care permite unui dispozitiv să aloce aplicaţii şi servicii specifice către un segment definit. Acest lucru înseamnă că toţi clienţii pot avea parte de o calitate excelentă a serviciilor, prin alocarea către aplicaţii a segmentului de reţea potrivit.
Claudia Nemat, Board Member, Technology & Innovation, Deutsche Telekom, a afirmat: "Segmentarea reţelelor 5G Standalone setează premisele pentru crearea de noi oferte de servicii pentru consumatori şi clienţii enterprise. Deutsche Telekom pune preţ pe experienţele livrate clienţilor săi, astfel că este esenţial să arătăm valoarea pe care segmentarea reţelelor 5G o poate aduce clienţilor noştri. Fiind prima la nivel mondial, colaborarea noastră cu Ericsson şi Samsung pentru segmentarea reţelelor şi alocarea acestora (a segmentelor de reţea) în funcţie de caracteristicile dispozitivelor comerciale arată beneficiile aduse clienţilor noştri".
Potrivit Ericsson, întregul potenţial al tehnologiei 5G va putea fi deblocat doar prin intermediul procesului de segmentare a reţelelor şi prin asigurarea unei latenţe ultra scăzute la nivelul acestora.
Erik Ekudden, Group CTO în cadrul Ericsson, a declarat: "Segmentarea reţelei este un factor cheie pentru monetizarea beneficiilor aduse de tehnologia 5G. Noile servicii digitale destinate consumatorilor şi clienţilor enterprise devin realitate datorită faptului că tehnologia face posibilă crearea unui software gândit să răspundă caracteristicilor reţelelor virtuale specifice. Pentru a aduce aceste servicii pe piaţă, este vital ca operatorii să înceapă acest proces la nivelul organizaţiilor lor şi să colaboreze cu clienţii, precum şi cu participanţii relevanţi în ecosistem, pentru a demonstra valoarea acestora (a serviciilor) şi un nivel optim de pregătire tehnică. Suntem foarte mândri să colaborăm îndeaproape cu Deutsche Telekom (unul dintre cei mai importanţi operatori de telefonie mobilă de la nivel global) şi cu Samsung pentru a pune la dispoziţia pieţei valoarea beneficiilor generate de segmentarea reţelelor".