Investiţii în formarea angajaţilor, creşterea salariului net şi o abordare sustenabilă a sezonului turistic sunt câteva dintre premisele de creştere şi dezvoltare a forţei de muncă în turism, potrivit Hospitality Management Academy, proiect realizat cu finanţare europeană care îşi propune formarea managementului din agenţii de turism şi hoteluri.
Conform datelor Hospitality Management Academy, salariul mediu net al unui agent de turism depăşeşte cu puţin 500 de euro pe lună, crescând însă prin bonusurile din vânzări obţinute în primele luni ale anului prin campaniile Early Bird, dar şi în perioada târgurilor de turism. Dacă situaţia agenţilor de turism se încadrează în tabloul economiei naţionale, lucrurile nu stau însă la fel şi în cazul industriei hoteliere. Media salariilor din hoteluri este printre cele mai mici din România ajungând undeva la 300 euro (salariul net), potrivit reprezentanţilor proiectului.
Emigrarea forţei de muncă din ospitalitate şi turism, sezonul scurt de pe litoral, infrastructură defectuoasă şi conexiunea dificilă între diferite zone turistice din ţară, lipsa unor şcoli dedicate de ospitalitate sunt doar câteva dintre problemele semnalate în cadrul întâlnirilor Hospitality Management Academy cu agenţii de turism şi hotelierii din mai multe zone din ţară.
Până în luna mai 2019 proiectul va organiza cursuri pentru 600 de profesionişti din turismul românesc care activează în zonele Sud-Vest, Centru şi Sud-Est, va asigura mentorat şi coaching pentru 200 de profesionişti din industrie, cursuri intensive pentru echipele de Resurse Umane din aceste regiuni, precum şi networking şi comunicare între principalii stakeholderi din turism, activi în cele trei regiuni vizate.
Dragoş Anastasiu - Eurolines, Călin Ile - IBIS Continental Hotels, Răzvan Pîrjol - Bucharest Tourism Board, Răzvan Nacea - business coach&trainer, Micuţ Constantin - Trend Hospitality sunt doar câteva dintre persoanele care vor oferi consultanţă managerilor de agenţii de turism şi hoteluri.
În Bootcamp se poate înscrie orice persoană cu studii superioare care face parte din structura managerială a unei agenţii de turism, hotel sau servicii conexe turismului din regiunile incluse în proiect şi care îşi doreşte să primească de la profesionişti din domeniu un update asupra industriei în care activează.
Sunt incluse în proiect cele mai turistice regiuni din ţară: Litoralul, Delta Dunării, Valea Prahovei, dar şi judeţe cu potenţial precum Alba Iulia, Vâlcea, Gorj, Mehedinţi, Vrancea şi altele.