Cererea de aluminiu din China va creşte, în medie, cu 8-10% în fiecare din următorii cinci ani, datorită consumului tot mai mare din industria acestei ţări asiatice, conform "Novelis" Inc., cel mai mare procesator mondial din domeniu.
"Economia Chinei este solidă şi stabilă", a declarat, citat de Bloomberg, Philip Martens, director executiv al "Novelis", adăugând: "În China se menţin motoarele consumului de aluminiu".
"Novelis" va investi 100 de milioa-ne de dolari într-o linie de producţie din Asia, care va avea o capacitate anuală de 120.000 de tone de aluminiu. Fabrica va deveni operaţională la finele lui 2014.
Preţul metalului, utilizat în construcţii, industria electronicelor şi sectorul auto, a scăzut cu 23% în ultimul an, pe piaţa din Londra, pe fondul temerilor legate de declinul cererii, ca urmare a crizei datoriilor din Europa.
În opinia lui Philip Martens, cererea din China, respectiv Asia, ar putea ridica preţul aluminiului. Oficialul "Novelis" consideră că preţul aluminiului ar putea reveni la 2.500-2.700 dolari tona, însă nu precizează momentul la care s-ar înregis-tra o astfel de cotaţie.
Ieri, la bursa londoneză, preţul aluminiului era de 2.080 dolari/tonă.
"Asistăm la o modificare a orientării în industria auto, de la oţel către aluminiu", a menţionat Martens, adăugând: "Cu cât este utilizat mai mult aluminiu la fabricarea structurii autoturismelor, cu atât cererea pentru acest metal sporeşte".
Vânzările de autoturisme din China au crescut cu 4,5% în martie, depăşind estimările, în condiţiile în care dealerii auto au acordat discounturi mari în vederea atragerii clienţilor.
Economia Chinei a înregistrat o expansiune de 8,4% în primul trimes-tru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2011, ritmul de creştere fiind cel mai lent din semes-trul al doilea din 2009 până în prezent.
Recent, oficialii de la Beijing au redus obiectivul de creştere economică pe 2012 la 7,5%, de la 8%.