ESX a realizat în 2022 o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, înregistrând astfel o creştere de 400% faţă de anul precedent, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în ultimele 18 luni, business-ul a crescut de 10 ori, mizând pe o soluţie digitală cu un user experience foarte bun, all-in-app, aplicaţia ESX oferind un abonament cu acces nelimitat la aproximativ 500 de centre sportive şi săli de fitness, care poate fi gestionat sau anulat printr-un singur click.
Ideea start-up-ului şi abordarea 100% digitală, extrem de apreciate de utilizatori, au dus la o extindere accelerată a reţelei, de la 200 la 450 de centre sportive, în 80 de oraşe din ţară. Astfel, clienţii ESX au intrat până acum de 2 milioane de ori în sălile partenere folosind aplicaţia ESX şi mulţi dintre ei au avut acces la informaţii despre nutriţie, tot prin intermediul ei. Şi echipa acestui start-up a crescut proporţional cu nevoile afacerii, numărând în prezent 30 de persoane, de trei ori mai multe decât în 2020.
"Suntem optimişti în ceea ce priveşte viitorul. Apetitul românilor pentru sport este în creştere, iar contextul fiscal recent va mişca şi mai mult lucrurile înspre adoptarea unui stil de viaţă mai sănătos şi mai activ - mă refer acum la faptul că angajatorii pot include, în beneficiile extra-salariale pe care le oferă, abonamentul la sală, el fiind scutit de taxe, în limita a 400 de euro pe an. De aici, preconizez şi o triplare a pieţei în următorii 2 ani, mai ales pentru că vom ajuta şi noi la accelerarea acestei creşteri. Ne-am aliniat cerinţelor pieţei şi, în 2022, am abordat un nou segment de business, B2B, unde oferim abonamentul ESX ca beneficiu salarial pentru companii. Misiunea noastră este de a îmbina tehnologia cu sportul, oferind o soluţie digitală actuală celor care vor să aibă un stil de viaţă echilibrat", a declarat Andrei Trofin, CEO şi fondator ESX.
Pentru dezvoltarea afacerii lansate în 2018, antreprenorul Andrei Trofin a mizat pe menţinerea simplităţii modelului de business şi a direcţiei clar stabilite. Astfel, pe lângă accesul la săli de fitness, utilizatorii pot încerca activităţi precum căţărare, cycling, squash, box, tenis, dans, chiar şi dans la bară. În plus, ei pot accesa programe online de nutriţie sau cu antrenamente pentru acasă.
Pachetul complex de servicii a atras parteneriate cu numeroase companii, printre care: Vodafone, Cora, Romstal, HelpNet, Fan Courier, OTP Bank, Ursus, OMV sau Groupama.
• Planuri optimiste pentru 2023: extinderea reţelei şi creşterea numărului de parteneri
Planurile de viitor ale companiei includ dezvoltarea aplicaţiei printr-un update complex care vizează şi integrarea de AI şi Machine Learning. Prin analiza datelor, aplicaţia va putea da sfaturi personalizate şi recomandări pentru menţinerea unei stări bune de sănătate şi pentru a preveni unele afecţiuni. De asemenea, reţeaua este în continuă expansiune, până la finalul anului 2023 obiectivul fiind de 600 de săli şi centre sportive din 100 de localităţi, din România. Cifra de afaceri estimată pentru anul în curs, pariind pe dublarea numărului de abonaţi, este de 10 milioane de euro, o creştere de 250% faţă de anul 2022.