Nu toţi românii îşi cunosc drepturile lor în calitate de consumatori dintr-un stat membru al Uniunii Europene, potrivit concluziilor unui Eurobarometru prezentate ieri de comisarul european John Dalli la lansarea în România a campaniei de informare "E dreptul tău! Acţionează!". "Peste 50% dintre respondenţi (Eurobarometru Flash 333, realizat în principalele oraşe din România - n.r.) nu ştiu ce drepturi au atunci când nu sunt satisfăcuţi de ceva ce au comandat on-line, iar mai mult de jumătate dintre respondenţi nu ştiu ce să facă în cazul în care pachetul de servicii turistice pe care l-au achiziţionat se dovedeşte diferit de ceea ce figura în broşură", a arătat comisarul european John Dalli în mesajul video care a marcat lansarea campaniei de informare. Eurobarometrul a evidenţiat şi faptul că "peste 70% din locuitorii din mediul urban din România au afirmat că ar dori să aibă mai multe informaţii cu privire la drepturile lor în calitate de consumatori, în cazul în care un aparat electronic sau de uz casnic nu funcţionează în mod adecvat, atunci când fac cumpărături pe internet sau în cazul în care vacanţa lor se dovedeşte a fi diferită faţă de aşteptările lor". Potrivit comisarului Dalli, citat de Agerpres, campania îşi propune, în primul rând, să-i informeze pe români cu privire la drepturile lor în calitate de cetăţeni ai Uniunii Europene, dar şi să-i încurajeze să devină mai încrezători şi să acţioneze pentru a-şi apăra drepturile.
Ieri, Comisia Europeană a lansat o campanie de informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au în ţară, dar şi în alte state membre ale Uniunii Europene. Ţinta principală o vor constitui tinerii cu vârste între 15 şi 24 ani, din mediul urban, dar mesajele relevante privind temele majore ale campaniei (garanţia produselor, comerţul online şi pachetele turistice de vacanţă) vor fi propagate, prin televiziune, la nivelul întregii populaţii.
Din bugetul total de aproximativ 800.000 euro, circa 700.000 euro sunt alocate informării publice, incluse fiind spoturile TV, campania online şi organizarea de evenimente. O altă componentă a bugetului, în jur de 50.000 euro, este dedicată promovării organizaţiilor neguvernamentale care se ocupă de protecţia consumatorilor. Asistenţa tehnică, respectiv partea de strategie a campaniei este asigurată de un contractor din Slovenia, pentru aproximativ 40.000 euro.