EUROINS REACŢIONEAZĂ DUPĂ ARTICOLUL DIN LIBERTATEA: "Toate datele au fost raportate conform cerinţelor legale şi cu bune intenţii"

C.P.
Bănci-Asigurări / 2 februarie 2023

"Toate datele au fost raportate conform cerinţelor legale şi cu bune intenţii"

Actualizare Declaraţie EIG, cu referire la "atacul media împotriva Euroins România"

În legătură cu informaţiile publicate de Libertatea care privesc compania Euroins România, conducerea grupului Euroins Insurance Group AD (EIG) declară că, încă o dată, manipularea media are ca scop destabilizarea întregii pieţe de RCA din România, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, afirmaţiile făcute în articol conţin date de natură tehnică care trebuie înţelese în contextul reglementărilor de raportare: "Dimpotrivă, cu o abordare jurnalistică nesigură, articolul a generat o reprezentare total eronată şi maliţioasă a realităţii. Presupunem că aşa numitele documente prezentate în presă (email-uri de lucru informale şi neoficiale, care nu au fost niciodată autorizate de către conducerea companiei) sunt redate trunchiat şi interpretate în mod eronat de către foşti angajaţi ai Euroins România. Aceştia din urmă au fost identificaţi prin încălcări sistematice ale eticii şi practicilor corporative şi legale.

În cazul în care există şi angajaţi ai ASF care au încercat să inducă în eroare conducerea autorităţii de reglementare sau angajaţi care răspândesc informaţii false în mass-media, care apoi publică ştiri false, considerăm că aceştia ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru furnizarea unor documente care nu sunt de interes public fără o interpretare corectă. De asemenea, dorim să ne adresăm autorităţii de reglementare pentru a lua măsuri şi a proteja companiile de asigurări de pe piaţă de astfel de atacuri mediatice.

Pentru a evita orice dubiu şi pentru a fi pe deplin transparentă, Euroins, sub supravegherea ASF, a efectuat un inventar al tuturor litigiilor deschise şi, de asemenea, încheiate până la 31 octombrie 2022. Rezultatele acestei verificări a inventarului au fost transmise la ASF în data de 16 ianuarie 2023, împreună cu toate remedierile provizioanelor până la 31 decembrie 2022.

În concluzie, conducerea a făcut tot posibilul pentru a evalua în mod corespunzător situaţia actuală complicată, fiind şi mai surprinsă în ceea ce priveşte presupusul caz penal împotriva managementului companiei pe acest subiect.

Doar pentru a ilustra amploarea manipulării în articolul menţionat mai sus, vă punem la dispoziţie următoarele date:

●În ultimii trei ani, Euroins România a plătit peste 3,5 miliarde de Lei în mai mult de 400.000 de dosare de daună. Numai acest lucru este de ajuns pentru a demonstra falsele declaraţii ale publicaţiei, deoarece cifrele publicate reprezintă un aproximativ de 3% din totalul despăgubirilor plătite de către companie.

●Mai mult, dorim să amintim că în această perioadă, o sumă de peste 200 de milioane de Lei a fost investită în companie printr-un aport de capital, care depăşeşte cu mult suma citată. Şi mai mult, Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a devenit acţionar al companiei, lucru care arată mesajul clar de încredere şi mare oportunitate pentru dezvoltarea industriei locale de asigurări.

Nu în ultimul rând, conducerea EIG doreşte să îşi exprime întregul sprijin pentru echipa de management a Euroins România. Sub îndrumarea directorului general Tanja Blatnik, compania a trecut printr-o transformare completă, care a dus la o îmbunătăţire semnificativă a performanţei generale a activităţii noastre în România.

În mai puţin de un an, compania a înregistrat îmbunătăţiri masive, cum ar fi digitalizarea proceselor, diversificarea produselor de asigurare şi a portofoliului, o mai bună experienţă a clienţilor, precum şi o scădere majoră a reclamaţiilor şi plăţi făcute mai rapid. În ceea ce priveşte procesarea cererilor de despăgubire, perioada de la depunerea cererii de către un solicitant, până la data plăţii (termenul legal este de 40 de zile) a fost redusă semnificativ. În prezent, plata medie pentru toate cererile de despăgubire este de doar 9 zile, faţă de 35 de zile în urmă cu doi ani. Rezultatele pozitive ale eforturilor noii conduceri pot fi observate şi în cifrele financiare ale companiei.

De asemenea, suntem foarte recunoscători clienţilor, angajaţilor şi partenerilor noştri care, în ciuda perioadei actuale, cu mari provocări şi atacuri mediatice, continuă să aibă încredere în noi şi să aprecieze calitatea serviciilor noastre.

Ca urmare a atacului mediatic şi publicării unor informaţii false şi manipulatoare, EIG îşi rezervă dreptul de a acţiona în justiţie împotriva celor care le-au generat cu rea voinţă, inclusiv împotriva tuturor persoanelor care participă la aceste atacuri şi încearcă să destabilizeze piaţa românească de asigurări".

---

În urma articolului publicat de Libertatea, Euroins face următoarele precizări: "Putem afirma, ca răspuns clar la articolul respective, că, din punctul nostru de vedere, toate datele au fost raportate conform cerinţelor legale şi cu bune intenţii. Acestea sunt raportate periodic către ASF, inclusiv cauzele posibilelor întârzieri de procesare şi acţiunile de remediere în curs. Credem în puterea justiţiei şi considerăm că toate provocările ar trebui să fie discutate mai întâi cu autorităţile care sunt responsabile, înainte de a afecta reputaţia companiei, pe baza unor interpretări publice.

Ca urmare a reformelor substanţiale şi a schimbărilor fundamentale pe care compania le-a implementat în ultimii doi ani, inclusiv în ceea ce priveşte gestionarea datelor şi a raportărilor, Euroins nu a fost niciodată mai puternică, iar procesul lung şi dificil de schimbări continuă. Consiliul de administraţie şi acţionarii noştri se angajează pe deplin să sprijine progresul şi poziţia companiei pe piaţă".

Tanja Blatnik, CEO Euroins România, subliniază: "Compania nu a fost niciodată mai puternică din punct de vedere financiar, cum este acum, după procesul de redresare prin care am trecut în timpul mandatului meu. Este, de asemenea, mai puternică în ceea ce priveşte conformitatea şi transparenţa cu autorităţile de reglementare, iar faptele vor dovedi acest lucru".

Reprezentanţii Euroins menţionează că nu au fost notificaţi de către Parchet sau de orice altă instituţie din România cu privire la vreo procedură judiciară: "Prin urmare, nu putem face niciun comentariu, în afara faptului că vom coopera pe deplin, aşa cum facem de fiecare dată, şi vom răspunde oricăror nevoi de clarificări.

În plus, articolul şi declaraţia ulterioară a ASF au declanşat o reacţie imediată din partea câtorva dintre principalii noştri parteneri".

Reprezentantul DAW MANAGEMENT BROKER DE ASIGURARE a menţonat: "Colaborăm zilnic cu conducerea şi angajaţii Euroins. Am asistat la o schimbare majoră în ceea ce priveşte transparenţa şi, mai ales, rapiditatea de acţiune. În ultimii doi ani, putem să ne încredinţăm în mod sigur în Euroins ca partener de încredere. Acest lucru ne-a simplificat foarte mult munca şi, în cele din urmă, a făcut diferenţa pentru clienţii noştri".

Euroins interacţionează zilnic şi cu service-urile auto, arată couniicatul citat: "Pentru noi, service-urile sunt principalii parteneri, iar compania a lucrat neîncetat pentru a îmbunătăţi relaţiile de lucru cu acestea. În momentul de faţă, avem parteneriate cu peste 1000 de service-uri din toată ţara, de la doar 50 de service-uri auto în urmă cu doar doi ani. Aceasta este o dovadă suficientă a calităţii aprecierii lor faţă de munca noastră".

Conform sursei citate, TOP LAC SERVICE consider: "Fluxul de muncă s-a schimbat semnificativ în ultimii ani. Acest lucru este esenţial pentru a răspunde rapid la presiunea clienţilor noştri de a le fi reparate vehiculele şi, bineînţeles, pentru ca munca noastră să fie plătită la timp".

Reprezentanţii Euroins reiterează poziţia lor transmisă anterior:

"Nu avem cunoştinţă de nicio procedură judiciară penală împotriva companiei şi nici de sursa acestor informaţii şi, prin urmare, nu putem face comentarii exacte în acest sens. Respectăm pe deplin cerinţele de raportare ale ASF şi reafirmăm transparenţa noastră totală în aceste chestiuni. Am fost surprinşi să aflăm despre această decizie din surse neoficiale din afara ASF.

Din 2021, cu deplină cunoaştere a ASF, actuala conducere a început o reorganizare internă majoră pentru a prezenta transparent situaţia. Toate întârzierile identificate au fost transmise către ASF imediat ce am luat cunoştinţă de ele, împreună cu cauzele întârzierilor şi acţiunile imediate în curs de desfăşurare.

Î: Am raportat toate litigiile către ASF? Î: Au fost acestea comunicate în rapoartele anterioare?

- Da. Litigiile sunt raportate periodic către ASF, ca normă prealabilă. De asemenea, am informat ASF cu privire la toate întârzierile posibile, inclusiv cauzele întârzierilor şi acţiunile de remediere întreprinse.

După cunoştinţele noastre, nu există dosare juridice neraportate.

Î: A fost chemat cineva de la Euroins pentru a da explicaţii cu privire la aceste litigii lipsă?

- Da, comunicăm constant, proactiv şi reactiv, cu ASF cu privire la toate aspectele, inclusiv cele cu privire la orice întrebări specifice sau alte aspecte. EUROINS răspunde imediat la orice solicitare, fiind mai mult de 1700 astfel de solicitări pe an.

- În cazul în care suntem notificaţi cu privire la orice procedură, vom coopera pe deplin cu autorităţile pentru a clarifica orice incertitudini, pentru autorităţile de supraveghere şi reglementare, pentru clienţii noştri şi pentru opinia publică.

----------------------------------------------------------------------------------

În ceea ce priveşte linia «NU RAPORTAM» - se referă la comunicarea internă şi nu înseamnă că ignorăm dosarele. Este un termen intern pentru DATELE CARE NU SE REFERĂ LA RAPORTUL SPECIFICAT (raport de litigiu deschis), DAR CARE TREBUIE SĂ FIE INCLUSE ÎN ALTE RAPOARTE SPECIFICE. În acest caz exact şi la tabelul prezentat, datele respective se referă la datele conţinute de alte rapoarte, transmise la ASF în funcţie de momentul evenimentului (denumirea raportului este simplificată din motive de înţelegere):

- Litigii deschise fără răspundere (în «Raportul privind cererile de despăgubire plătite»)

- litigii închise în curs de plată (în «Raportul RBNS».

- Anuităţi (în «Raportul RBNS»)

- Litigii închise fără răspundere (în "Raport privind dosarele închise")".

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Si cei de la City erau fara de pacat...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb