În România, în ianuarie 2008, s-au cumpărat aproape 30.000 de autoturisme noi, cifra achiziţiei crescând cu 34,5% faţă de anul anterior, deşi trendul în UE a fost unul de scădere, potrivit Asociaţiei Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA). În ianuarie 2008, în Uniunea Europeană s-au înregistrat cu 0,3% mai puţine autoturisme decât în ianuarie 2007, fiind cumpărate aproximativ 1.309.000 unităţi faţă de peste 1.312.000 în prima lună a anului trecut. Scăderea uşoară este pusă pe seama unei pieţe a vânzărilor mai slabe cu 1,6%, în ianuraie, în zona euro, în timp ce piaţa vânzărilor auto a rămas dinamică în restul statelor membre, înregistrându-se o creştere de 20,1%.
În rândul noilor state membre, pentru a patra lună consecutiv, înregistrările de maşini noi au crescut cu mai mult de 10%, atingând, în februarie 2008, o creştere de 20,1%, mai informează ACEA. Cea mai dinamică piaţă a fost Lituania, care a înregistrat cea mai mare creştere faţă de ianuarie 2007 - 55,2% - urmată de Slovacia, 36,6%, România, 34,5% şi Polonia, 24,6%. În cifre absolute, însă, cele patru pieţe care conduc în clasament sunt România, Polonia, Ungaria şi Cehia, toate înregistrând peste 10.000 de maşini noi, mai puţin România şi Polonia care au achiziţionat aproape 30.000 de unităţi.
Între cele cinci mari pieţe din vestul Europei, doar Germania a înregistrat mai multe maşini decât anul trecut, cu o creştere de 10,5%. Pentru că majorarea TVA a contribuit la încasări slabe pe piaţa auto, în 2007, Germania a înregistrat, totuşi, în ianuarie, al doilea cel mai mare volum de vânzări din ultimii cinci ani.
În Marea Britanie, maşinile noi au scăzut cu 2,1%, În Franţa, cu 5,6%, în Italia, cu 7,3% şi în Spania, cu 12,7%. Aceste scăderi ar putea fi generate, spun cei de la ACEA, de criza creditelor pe piaţa internaţională, ce a afectat consumul şi încrederea cumpărătorilor. Aproape jumătate din statele zonei euro au înregistrat scăderi ale vânzărilor auto.