Controversata privatizare de anul trecut a societăţii Aversa riscă să intre, din nou, în lumina reflectoarelor, după ce Corpul de Control al premierului Victor Ponta a decis să verifice modul în care Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS) şi-a exercitat calitatea de creditoare la fabrica de pompe.
Corpul de Control al primului-ministru ne-a transmis că a demarat o acţiune de control la AAAS "având ca obiectiv verificarea respectării prevederilor legale în legătură cu îndeplinirea drepturilor şi obligaţiilor care derivă din calitatea de creditor al societăţii Aversa".
Acţiunea Corpului de Control are loc înainte de procesul dintre AAAS şi Aversa care contesta licitaţia care a dus la privatizarea platformei industriale în toamna anului trecut. Tribunalul din Bucureşti urmează să se pronunţe în acest caz pe dat de 20 februarie.
Reprezentanţii AAAS ne-au declarat, ieri, că nu pot furniza detalii referitoare la acest subiect, fiind o acţiune în derulare.
Reamintim, în context, că societatea Aversa a fost vândută unui consorţiu de companii format din Blue Diamond Estate SRL şi Autoplast Engineering, cu 20 de minute înainte să expire termenul de depunere a ofertelor.
Preţul la care a fost adjudecată Aversa a fost de 17,3 milioane euro, dintre care statul a primit 1,8 milioane de euro, urmând ca restul să fie achitat atunci când vor fi soluţionate o serie de litigii privind o parte din terenurile companiei producătoare de pompe.
Dacă Tribunalul din Bucureşti va da câştig de cauză AAAS, atunci licitaţia pentru privatizarea fabricii Aversa ar putea să fie reluată.
• Inexistentul comitet al angajaţilor Aversa, aproape de înfiinţare
După ce inexistentul comitet al angajaţilor Aversa îi mulţumea cu mare pompă, într-un ziar financiar, premierului Victor Ponta pentru ajutorul adus companiei în procesul de privatizare, conducerea companiei s-a hotărât să constituie, totuşi, un comitet din care să facă parte şefii de secţii.
Surse din piaţă susţin că dorinţa conducerii Aversa să fie constituit un comitet al angajaţilor, deşi există deja un sindicat, ar avea legătură cu procesul care urmează să aibă loc pe 20 februarie.
Recent, Inspectoratul Teritorial al Muncii (ITM) Bucureşti a amendat societatea Aversa, în urma unui control efectuat la fabrica producătoare de pompe, din cauza condiţiilor neconforme de muncă, potrivit unui răspuns ziarului BURSA.
Fiind unul dintre cei mai importanţi producători de pompe centrifuge din Europa de Est, Aversa deţine terenul de 10 ha pe care este amplasată fabrica, în zona Pieţei Obor, dar şi o bază sportivă care se întinde pe alte şase hectare de teren.
Aversa este considerată de foarte multe voci din piaţă o companie de siguranţă naţională, fiind producătoarea a 98% din toate pompele existente în ţara noastră.
Platforma industrială este, totodată, unicul furnizor pentru pompele de răcire de la Centrala Nucleară de la Cernavodă.
Fostul Preşedinte al AAAS, Adrian Volintiru, ne declara, anul trecut, că Blue Diamond Estate (în prezent Aversa Manufacturing) este unul dintre creditorii de la Aversa, motiv pentru care, potrivit prevederilor legale, firma câştigătoare nu poate să adjudece bunurile oferite spre vânzare la o valoare mai mică de 75% din preţul de pornire a primei licitaţii. Cu toate acestea, Aversa a fost vândută la aproximativ jumătate din preţul de pornire, respectiv 17,3 milioane de euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de cititor în data de 07.02.2014, 07:11)
Indiferent ca concluziile Corpului de Control in cazul AVERSA, inteleg ca problemele de la AAAS sunt multe si nu neaparat imputabile celor (mult subdimensionati) care isi desfasoara acolo activitatea. Se pare ca, cei de la administrare participatii nu mai au - la modul realist - nici ce privatiza si nici cui vinde, iar cei de la valorificare creante sunt intr-o situatie imposibila - cativa lucratori pusi sa urmareasca, de aici din Bucuresti, creante asupra unor debitori raspanditi in toata tara. Si asta in conditiile in care la infiintarea institutiei, Banca Mondiala prevedea, din considerente de minima eficienta, derularea respectivei activitati pe parcursul a maxim 7 ani (adica pana prin 2005 )! Cat despre reprezentarea in instanta, in miile de procese - si acestea tot din intreaga tara - chiar credeti ca se poate face si altfel decat ... din doi in doi ?! Gresesc, cumva ? Ar fi bine, dar din pacate cred ca nu.
2. posibile cauze
(mesaj trimis de Nae în data de 07.02.2014, 10:09)
Cu o structura teritoriala inexistenta, cu preluarea de la banci a sute de dosare cu creante ce nu se mai puteau urmari la data preluarii (conform sentintelor acumulate in decursul timpului), cu incredibila preluare a obligatiilor FNI, cu deloc benefica fuziune APAPS-AVAB, cu incalificabila preluare spre urmarire a zeci de mii de creante datorate la fondul de sanatate (curiozitate : cat din sumele recuperate au ajuns la sanatate si cat pentru fuctionarea AAAS si plata despagubirilor FNI ????), cred ca din pacate AAAS nu (mai) este ceea ce s-a dorit. Iar cei cativa specialist care mai lucreaza - in conditii de austeritate si intr-un mediu economic marcat de criza - acolo, bine ar fi dar nu cred ca pot schimba prea mult situatia.