Autoritatea de concurenţă din Ungaria a aplicat săptămâna trecută companiei Facebook o amendă de 3,6 milioane Euro pentru încălcarea legii concurenţei, potrivit unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Motivarea deciziei este aceea că deşi este adevărat că utilizatorii nu trebuie să plătească pentru a folosi serviciile Facebook, prin activitatea lor şi prin folosirea datelor lor de către Facebook, consumatorii aduc un câştig material societăţii, astfel că, indirect, aceştia plătesc pentru serviciile folosite. Aşadar, prezentarea serviciilor drept gratuite este aptă să inducă in eroare consumatorii prin lipsa unei transparenţe totale a modului de operare.
Autoritatea din Ungaria a constatat totodată că mesajele prezente pe pagina principala Facebook care anunţă faptul că Facebook este un serviciu gratuit, distrag atenţia consumatorilor de la faptul că indirect aceştia plătesc pentru utilizarea serviciilor prin transmiterea datelor lor personale.
În individualizarea amenzii, s-a observat că deşi faptele Facebook s-au derulat pe o perioadă îndelungată de timp, în urma presiunilor exercitate de Comisia Europeană, Facebook şi-a modificat la nivel global atât termenii şi condiţiile, precum şi sloganul ce apăreau pe pagina principală referitor la gratuitatea serviciilor.
În acest sens, potrivit termenilor şi condiţiilor actuale regăsite pe site-ul acestora, Facebook menţionează că "Nu vă taxăm pentru utilizarea Facebook sau a celorlalte produse şi servicii care fac obiectul acestor Condiţii. În schimb, companiile şi organizaţiile ne plătesc pentru a vă afişa reclame pentru produsele şi serviciile lor", potrivit comunicatului citat.