• Suma reprezintă jumătate din profitul net pe anul trecut
Falimentul unora dintre clienţii cu care compania Rafo avea contracte comerciale lasă rafinăria fără încasări de aproape 3,95 milioane de lei. Acţionarii rafinăriei oneştene au aprobat recent ca această sumă să fie trecută pe costuri, pentru că respectivele creanţe nu mai pot fi recuperate din cauza stării de insolvenţă în care s-au aflat debitorii.
Specialiştii în insolvenţă susţin că în ultima perioadă tot mai multe firme au început să se asigure împotriva riscurilor de neplată ale clienţilor cărora le furnizează marfă sau le prestează servicii.
Vinovată de situaţia actuală, în care multe companii îşi asumă pierderi importante din cauza insolvenţei unor clienţi, este criza financiară, dar sunt şi cazuri în care anumite companii încearcă să beneficieze de situaţia actuală, pentru a nu-şi onora contractele, intrând apoi deliberat în insolvenţă.
În ultima perioadă, peste 90% din firmele intrate în insolvenţă sunt lichidate, în condiţiile în care în urmă cu trei-patru ani, jumătate din ele primeau şansa reorganizării judiciare, mai susţin specialiştii în insolvenţă. Pentru aceasta, ei le recomandă companiilor să ceară ajutor specializat dacă au probleme, înainte să fie prea târziu, iar afacerile lor să intre în lichidare. Rafo a înregistrat, anul trecut, un profit de 7,4 milioane de lei, pe care acţionarii au decis să-l aloce pentru acoperirea parţială a pierderilor contabile din anii anteriori. Ceea ce arată că pierderile provocate companiei de debitorii intraţi în insolvenţă reprezintă aproape jumătate din profitul net înregis-trat anul trecut.