FAN Courier estimează pentru acest an o cifră de afaceri de aproximativ 49 milioane euro, în creştere cu 10,1% faţă de anul trecut, când a raportat un rulaj de 44,38 milioane euro. "La începutul anului preconizam o creştere de 10-15% şi am încheiat anul cu rezultate în această linie. Creşterea s-a bazat în principal pe finalizarea celor două investiţii, şi anume banda de sortare a coletelor şi cea pentru sortarea plicurilor. Pentru anul viitor preconizez un avans al cifrei de afaceri tot undeva spre 10%", a declarat directorul de dezvoltare al companiei, Adrian Mihai.
El a afirmat că investiţiile companiei se vor îndrepta în următorii ani către sisteme IT şi în angajaţi, fără să avanseze o sumă.
Cea mai bună lună pentru curierat a fost luna noiembrie, când au fost înregistrate 1,31 milioane de expediţii, în timp ce media lunară este de aproximativ 1,2 milioane de expediţii.
"Ne aşteptăm ca şi luna decembrie să se înscrie în acelaşi registru, ca urmare a avansului substanţial pe care îl înregistrază vânzările online, dar şi a creşterii consumului clienţilor noştri. Pe tot anul cred că vom transporta în jur de 14-15 milioane de expediţii, după ce anul trecut volumul a fost de 12 milioane de trimiteri", a adăugat Mihai.
Pentru anul viitor, obiectivul companiei este extinderea bazei de clienţi persoane fizice şi clienţi cu un volum mai mic de trimiteri.
FAN Courier, înfiinţată în 1998, este deţinută de trei persoane fizice, respectiv Felix Pătrăşcanu şi fraţii Adrian şi Neculai Mihai. În prezent, compania are un parc auto de 1.500 de maşini, 2.500 de angajaţi şi o reţea de 2.200 de localităţi.
Piaţa de curierat în mediul privat a fost anul trecut de aproximativ 180 milioane de euro şi ar putea creşte cu aproximativ 10 milioane de euro în acest an. Principalii concurenţi ai FAN Courier sunt UPS, DHL, DPD România (controlată indirect de Poşta Franceză) şi TCE Holding din grupul RTC. Cel mai mare operator este Poşta Română, companie de stat.