Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara Simeria ar urma să fie finanţată, prin fazarea proiectului, şi din exerciţiul bugetar european multianual 2021-2027, a anunţat, ieri, Dan Vîlceanu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
"Probleme mai mari avem cu lotul 2 din acest proiect. Dacă întreaga lucrare nu va fi gata până la finalul anului 2023, proiectul va putea fi fazat pentru următorii ani, pe următorul Connecting Europe Facility (n.red. - CEF), dar trebuie ca până atunci să avem 40% sau 50% din lucrări finalizate, pentru a ni se accepta fazarea proiectului şi nu cred că vor fi probleme în acest sens. Deocamdată există angajamentul ca lucrarea să fie făcută din fondurile alocate pe exerciţiul bugetar multianual 2014-2020 (+3), pentru a folosi mai puţine fonduri din exerciţiul bugetar 2021-2027", a precizat Dan Vîlceanu.
Preţul contractului privind reabilitarea şi modernizarea tronsonului de cale ferată Braşov-Simeria va fi actualizat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în următoarele zece zile şi autorităţile speră ca cele peste 860 milioane euro rămase din alocarea iniţială de 1,1 miliarde euro să fie absorbite în proiectul respectiv până la finalul anului 2023, a declarat, ieri, Dan Vîlceanu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a amintit că proiectul privind reabilitarea şi modernizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti-Simeria a fost blocat în instanţe timp de trei ani, din cauza contestării procedurii de achiziţie, fapt care a dus la o pierdere de 330 milioane euro din alocarea iniţială de 1,1 miliarde euro prin mecanismul CEF.
Cea mai complicată secţiune, dar şi cea mai costisitoare, este cea dintre Apaţa şi Caţa - aşa numitul lot 2 -, costurile pentru 28 kilometri ridicându-se la peste 600 milioane euro din cauza modificării traseului, care până acum a fost de 43 kilometri. Secţiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa - Ormeniş - Augustin - Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va coti spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care acum trece pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un ocol pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod. Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă: tunel Homorod - 5 kilometri şi tunel Mureni - 700 metri.
Pe lotul Braşov-Sighişoara lucrările au început în anul 2020 şi vor mai dura câţiva ani, iar pe lotul Sighişoara-Simeria lucrările au fost terminate şi recepţionate, dar mai este de lucru la semnalizare.
După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea atinge o viteză de 160 kilometri pe oră, pe noul tronson de cale ferată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.01.2022, 15:13)
dupa ce a crescut bula financiara si in brasov imediat se intreva si "investitii"...
s em n at co m en turi cre tine