FEDERAŢIA OPERATORILOR ROMÂNI DE TRANSPORT: "Termenul cel mai des întâlnit la nivelul companiilor de transport autohtone este supravieţuirea"

A.P.
Comunicate de presă / 4 august 2020

"Termenul cel mai des întâlnit la nivelul companiilor de transport autohtone este supravieţuirea"

Graficele transporturilor rutiere de mărfuri şi de pasageri, naţional şi internaţional, dezvăluie o prăbuşire a afacerilor din domeniu, în contextul problemelor economice si sociale generate de pandemie, de contextul legislativ autohton si european, dar mai ales de erorile grave în abordarea guvernamentală a măsurilor sectoriale, ce lipsesc cu desăvârşire, informează un comunicat de presă al FORT.

Mai jos prezentăm o descrierea a segmentelor de transport ce vor duce la scăderea produsului intern brut cu 6%:

1.Transportul internaţional de mărfuri - cel mai mare exportator de servicii din industria transporturilor :

-Foarte afectat transportul mărfurilor generale şi cel din industria automotive, puţin afectat transportul mărfurilor la temperatură controlată

-Media ne arată o scădere a volumelor mărfurilor transportate cu aproximativ 50% în raport cu anul 2019

-Tarifele medii practicate în transportul internaţional de mărfuri a scăzut cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut

-Noile prevederi ale Pachetului de mobilitate, în special cele aplicabile înca din luna August a.c. (ex. întoarcerea, odată la 4 săptămâni la locul de reşedinţă al conducătorului auto) vor provoca o creştere artificială a costurilor operaţionale în medie cu minim 20%, imposibil de gestionat de către companiile de transport intracomunitar

-A început migraţia firmelor de transport către ţările Europei de Vest, în special către Germania, Austria, Belgia, Spania si Olanda în încercarea de a menţine valabile contractele cu clienţii transporturilor intracomunitare

-Exodul şoferilor către ţările vestice continuă, pe fondul instabilităţii si volatilităţii companiilor autohtone dar şi din cauza instabilităţii sociale si economice din ţara noastră. Europa de Vest are un deficit total de cel putin 500.000 de şoferi profesionişti, numai Anglia având un minus de 60.000

-Transportul internaţional express (2,4-3,5 to) - se lucrează la capacitate redusă în medie cu 50% mai mică faţă de perioada similară a anului trecut / jumătate din flote sunt în parcări.

-Per total, transportul rutier internaţional de mărfuri este afectat şi de creşterea costurilor operationale în medie cu 8% pentru fiecare cursă în parte, cauzată în special de haosul timpilor de conducere, provocat de modificarea rutelor de transport respectiv de blocajele din frontiere.

2.Transportul international de pasageri - al doilea mare exportator de servicii din transportul rutier

-Cursele turistice intracomunitare sunt blocate în procent de 100%, nu exista activitate pentru companiile româneşti

-Cursele turistice externe cu clienţi români - scădere de 90% faţă de perioada similară a anului trecut

-Cursele regulate de pasageri in trafic internaţional - după un restart mult aşteptat la inceputul lunii mai pe fondul deblocării lor, din nou în scădere dramatică - minus 70% faţă de perioada similară a anului trecut. Nu mai există pasageri către România, ceea ce presupune ca returul se face cu maxim 20% din locuri ocupate.

-Afectat drastic de transportul ilicit - piraterie cu pasageri şi coletărie

3.Transportul naţional de mărfuri

-Scădere a volumelor cu aproximativ 20%

-Cele mai mici tarife practicate într-o tară europeană cu excepţia Bulgariei, în scădere în ultimele cinci luni - efect de canibalizare a pieţei

-Se constată o ortientare a clienţilor către capacităţi mai mici de transport în vederea optimizării costurilor

4.Transportul naţional de pasageri

-Transportul ocazional/turistic înregistreaza o scădere de peste 90% faţă de media semestrială a ultimilor ani

-Transportul regulat interjudeţean de pasageri - se lucreaza la capacitate de maxim 30%, foarte multe curse suspendate, număr extrem de mic de pasageri pe cursele active în scădere cu 70-75% faţă de perioada similară a anului trecut

-Transportul judeţean de pasageri - se lucrează la capacitate de 80-90% din total curse, însă cu număr de pasageri redus semnificativ. Aproximativ 60-70% din numărul pasagerilor în perioada similară a anului 2019. Concurenţă neloială din partea companiilor de transport aparţinând autorităţiilor locale sau asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară. Haos legislativ si presiune uriaşă din partea autorităţiilor, abuzuri instituţionale, etc.

-Transportul de tip navetă - slab afectat în comparaţie cu 2019

-Transporturile de tip transfer aeroport - capacitate mică în raport cu reducerea drastică a numărului de pasageri - cu peste 60% faţă de perioada similară a anului trecut

Date generale:

-95% din operatorii de transport ce si-au redus activitatea de la debutul stării de urgenţă, au optat pentru soluţia somajului tehnic însă acum, majoritatea regretă această acţiune şi spun ca nu pot face faţă lunilor care vin

-Marea majoritate a transportatorilor acuză faptul că programul IMM invest a fost prost gândit, lipsit de transparenţă si echilibru şi nici măcar 10 % din firmele membre F.O.R.T. nu au putut trece în etapa finală pentru a accesa sumele necesare continuării activităţii

-Activitatea centrelor de pregătire profesională si procesul de examinare pentru obţinerea atestatelor necesare conducătorilor auto profesionişti sunt suspendate din nou, începand cu această săptămâna, existând riscul major ca transporturile internaţionale să nu se mai poată desfăşura în lipsa valabilităţii documentelor

-Termenul cel mai des întâlnit la nivelul companiilor de transport autohtone este SUPRAVIEŢUIREA

-Soluţiile aşteptate de la Guvernanţi: reducerea TVA-ului aplicabil în cazul serviciilor de transport, suspendarea taxelor de drum, reducerea gradului de împovărare fiscală în privinţa salariilor pentru a creşte salarizarea în acest sector de activitate

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb