Ferrovie dello Stato - societatea naţională de căi ferate din Italia - a ales compania italiană de infrastructură Atlantia drept partener în consorţiul de investitori care va salva operatorul naţional de transport aerian Alitalia, anunţă Reuters.
În acest demers, Atlantia se va alătura Ferrovie, Ministerului de Finanţe de la Roma şi companiei aeriene americane Delta. Părţile vor injecta un capital de aproximativ un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în operatorul de transport aerian Alitalia.
De menţionat că, în afară de Atlantia, au mai transmis oferte neangajante pentru acest consorţiu grupul de infrastructură Toto Holding, preşedintele clubului de fotbal Lazio, Claudio Lotito, şi omul de afaceri sud-american German Efromovici, acţionar majoritar al companiei aeriene Avianca. Propunerile au fost lansate către consultantul Ferrovie, Mediobanca.
Atlantia are în plan să cumpere o participaţie de 35-40% din operatorul de transport aerian Alitalia, printr-o investiţie de aproximativ 300-400 de milioane de euro.
Ferrovie şi Ministerul Finanţelor vor deţine, împreună, 50% din compania aeriană, iar Delta vrea să achiziţioneze circa 10-15% din aceasta.
Ferrovie va lansa cât de curând lucrul cu partenerii săi pentru un business plan şi alte elemente ale ofertei destinate Alitalia, după cum a anunţat recent compania feroviară. Oferta angajantă şi business planul pentru Alitalia ar putea fi finalizate abia în septembrie, conform unei surse apropiate situaţiei, citată de Reuters.
Alitalia, companie care a obţinut profit numai de câteva ori în istoria sa, a fost pusă sub administrare specială în 2017, după ce personalul a res-pins un plan de reducere a locurilor de muncă şi a salariilor. Ca parte a procesului de administrare, guvernul a căutat cumpărători pentru companie, în vederea salvării acesteia.
În februarie anul curent, ministrul italian al Economiei, Giovanni Tria, a exclus varianta naţionalizării Alitalia. Guvernul urmăreşte salvarea companiei aflate în dificultate pentru evitarea concedierilor în masă.