Ficosota, producător internaţional de bunuri de larg consum cu flux comercial ridicat, a investit anul trecut 6 milioane de euro într-un nou centru logistic, această investiţie făcând parte dintr-un plan amplu de dezvoltare a companiei, estimat la o valoare de 20 milioane de euro.
"Deschiderea noului centru logistic din oraşul Shumen este rezultatul dezvoltării noastre continue. Acest proces de creştere accelerată se desfăşoară pe trei piloni - vânzări, dezvoltarea portofoliului de brand, penetrarea de noi pieţe - şi creează, automat, nevoia de extindere a spaţiului de depozitare. Astfel, pentru a spori eficienţa proceselor în cadrul centrului logistic, am decis ca, după inaugurarea noului depozit, să eliberăm depozitele externe şi să le restructurăm pe cele interne existente. În acest fel, vom simplifica întreg ciclul logistic, crescând valoarea activităţii în acest sector." declară Krasimir Petrov, manager de logistică, Ficosota.
Noul centru logistic se află în oraşul Shumen din Bulgaria şi se întinde pe o suprafaţă de 8.500 mp, având o capacitate de stocare de 20.000 de paleţi. Înălţimea centrului este de 15,30 m, oferindu-i statutul de cel mai înalt depozit din Balcani; această calitate generează o eficienţă crescută a procesului logistic: depozitarea mai multor paleţi pe o suprafaţă mai mică. Datorită standardelor de încălzire şi iluminare impuse, noul centru logistic include un sistem special de control al acesteia, respectând, astfel, normele de economisire a energiei. Mai mult, compania are în plan crearea unui sistem inteligent de control integrat al clădirii care să includă instalaţii HVAC, pentru coordonarea funcţiilor acesteia şi protejarea mediului.
În anul 2014, produsele Ficosota au ajuns în 43 de ţări, iar anul acesta acoperirea depăşeşte 50, produsele ajungând pe pieţele de destinaţie prin camioanele, vagoanele şi containerele dedicate. Compania colaborează atât cu transportatori, cât şi cu expeditori, asigurând întotdeauna cele mai bune condiţii şi un echilibru între preţ şi servicii.
"Compania Ficosota crede cu tărie în asigurarea celor mai bune condiţii, pentru a oferi consumatorilor produse de cea mai înaltă calitate. Respectând valorile noastre şi acest angajament, plănuim să investim aproximativ 20 de milioane de euro în dezvoltarea bazei de producţie şi logistice a companiei; am identificat deja proiecte specifice, stabilite pentru anii 2015 şi 2016", a anunţat Krasen Kyurkchiev, director general, Ficosota, în timpul deschiderii oficiale a centrului logistic din Shumen.
În România, Ficosota este prezentă de 10 ani şi îşi desfăşoară activitatea într-o gamă largă de categorii de produse: detergenţi de rufe (Savex), balsamuri de rufe (Semana), săpunuri (Teo), scutece şi şerveţele umede pentru copii (Pufies), hârtie igienică (Milde, Emeka), prosoape de bucătărie din hârtie (Emeka), specialităţi din pâine coaptă (Maretti), snacks-uri pentru copii (Kubeti).