Sute de zboruri anulate sau întârziate ore în şir, incertitudine şi întrebări rămase fără răspuns: aşa arată atmosfera generală din aeroporturile din întreaga lume în plin sezon estival, potrivit unui comunicat de presă.
Un sondaj realizat de FlightClaim, platformă specializată în asistarea pasagerilor care întâmpină probleme cu zborurile lor, arată că peste 82% dintre participanţi spun că au zburat deja cu avionul de la începutul anului şi până în prezent, în timp ce 92% şi-au exprimat intenţia de a călători vara aceasta cu avionul.
În contextul haosului din aviaţie, 55% dintre pasagerii care au zboruri anunţate pentru vara aceasta sunt de părere că există şanse mari să se confrunte cu o anulare sau modificare de zbor. În acelaşi timp, 65% dintre ei au avut deja cel puţin o întârziere sau o anulare de zbor.
În acelaşi timp, studiul arată că românii continuă să rezerve din timp biletele de avion, în încercarea de a prinde cele mai bune preţuri: 47.5% dintre persoanele chestionate le achiziţionează cu 2 săptămâni - 2 luni înainte, 37.5% le iau cu mai mult de două luni înainte, în timp ce doar 15% le cumpără cu 2 săptămâni înainte.
În ceea ce priveşte soluţiile la care au recurs aceştia în cazul unor probleme, se pare că 67.8% dintre ei au optat pentru varianta propusă de compania aeriană (returul banilor în cont, rerutarea zborului, acceptarea noului program propus). 21.4% au recurs la o companie specializată în asistarea pasagerilor pentru obţinerea despăgubirilor, pe când 3.6% au depus plângere la ANPC.