Flip.ro, companie românească care încurajează economia circulară prin recondiţionarea dispozitivelor electronice, pe care le reintroduc pe piaţă ca noi, anunţă vânzări de 56.4 milioane de euro în anul fiscal 2023, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Un business românesc în continuă creştere
Vânzările au înregistrat o creştere de 46% comparativ cu anul fiscal anterior, când compania a încasat 38.3 milioane de euro. Anul 2023 a venit şi cu o creştere a capacităţilor companiei, care au ajuns astăzi la peste 400.000 de clienţi care au cumpărat sau vândut electronice pe Flip, de la lansare. În plus, de la lansare, peste 14.000 de companii au apelat la soluţiile circulare oferite de Flip Business.
Lansată anul trecut pe site, noua categorie de produse - tabletele, a generat până în prezent vânzări de peste 1 milion de euro. Începând cu luna martie a acestui an, clienţii Flip pot şi vinde tabletele direct pe platformă.
"Pentru a acomoda cât mai bine creşterea business-ului, ne-am extins anul trecut sediul din Bucureşti, care are acum 2060 metri pătraţi, dintre care 1360 dedicaţi service-ului intern (în 2022, sediul companiei avea 1000 metri pătraţi). Extinderea a însemnat şi creşterea echipei Flip, care numără azi peste 240 de angajaţi, dintre care peste 150 doar în service. În plus, avem nevoie de mai mult spaţiu şi de mai mulţi specialişti pentru a include, pe viitor, noi categorii de produse", declară George Moroianu, cofondator şi CEO Flip.
35% din vânzările Flip au venit din cele 3 pieţe externe
În anul 2022, tânăra companie a intrat pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria, iar anul 2023 a însemnat şi extinderea pe piaţa din Grecia. Aproximativ 35% din totalul vânzărilor Flip au venit din cele trei pieţe pe parcursul anului precedent.
Extinderea service-ului vine şi în sprijinul clienţilor de pe cele trei pieţe din regiune - toate comenzile sunt deservite de sediul din Bucureşti, astfel că toate telefoanele sau tabletele vândute sau cumpărate din Bulgaria, Ungaria şi Grecia sunt recondiţionate aici.
Planuri de viitor
În 2024, Flip se pregăteşte de introducerea a două noi categorii de produse pe platformă: laptopuri şi ceasuri smart.
"În cazul ambelor categorii, vom vinde în primă fază doar produse Apple, urmând să diversificăm brandurile disponibile din portofoliu ulterior. Plănuim să lansăm cele două noi categorii la finalul acestei veri. Ne dorim ca în cadrul campaniei de Back to School utilizatorii Flip să poată achiziţiona şi Macbook-uri şi Apple Watches pe lângă categoriile actuale - telefoane şi tablete", adaugă George Moroianu.
Din punct de vedere financiar, compania se concentrează pe o creştere profitabilă, adusă de noile categorii de produse şi de prezenţa pe cele trei pieţe din regiune. Pentru anul în curs îşi propun menţinerea ritmului de creştere de care s-au bucurat anul trecut.