Constructorul american Ford va renunţa la 680 de angajaţi de la Craiova, din totalul de aproximativ 3.200 de angajaţi ai uzinei, şi lansează în acest scop un program de încetare voluntară a contractelor individuale de muncă, urmând să efectueze concedieri în lipsa înscrierilor.
Ana-Maria Timiş, purtătorul de cuvânt al Ford România, a declarat: "În timp ce B-Max continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentul B-MAV, piaţa auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită anul acesta să-şi întrerupă producţia pentru un număr semnificativ de zile, atât în secţia de asamblare vehicule cât, şi în cea de producţie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova şi pentru a avea control asupra costurilor operaţionale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producţie la cererea actuala a pieţei. Acest lucru necesită şi o reducere a forţei de muncă".
În acest sens, Ford România implementează un program de încetare voluntară a contractelor individuale de muncă, vizând aproximativ 680 de angajaţi din cadrul uzinei.
Toţi angajaţii fabricii din Craiova se pot înscrie în acest program până la 18 decembrie.
Reprezentantul constructorului auto a mai precizat: "În acelaşi timp, vor începe consultările cu sindicatele în legătură cu posibila concediere pe motive economice, în cazul în care prin încetările voluntare nu va fi atinsă ţinta de reducere de personal. Prin aceste măsuri se urmăreşte folosirea optimă a forţei de muncă rămase la Craiova şi îndeplinirea condiţiilor actuale de producţie şi cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunităţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova".
Ford a investit peste un miliard de euro în uzina de la Craiova, pe care a preluat-o în 2008.
Grupul american produce la Craiova modelul B-Max şi motoarele pe benzină EcoBoost de 1 litru şi 1,5 litri. Asamblarea B-Max a fost lansată la jumătatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova şi comercializat doar pe piaţa europeană.
Producţia B-Max a fost oprită pentru aproximativ 40 de zile în primele nouă luni din acest an, măsuri de sistare fiind luate şi ulterior, inclusiv la secţia de motoare.
În 2013, producţia de automobile a fabricii din Craiova a fost întreruptă pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistată timp de şapte zile.
În primele zece luni ale anului au fost asamblate 45.876 de maşini Ford B-Max, acoperind 15% din producţia auto naţională. Totodată, B-Max a fost al treilea cel mai exportat model în perioada ianuarie - octombrie, potrivit datelor APIA, citate de Mediafax.
Cifra de afaceri Ford România aproape s-a dublat anul trecut, de la 2,47 miliarde lei la 4,84 miliarde lei (1,09 miliarde euro), iar compania a trecut pe profit, consemnând un câştig net de 68,8 milioane lei (15,5 milioane euro), după pierderile de 480,6 milioane lei din 2012.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.11.2014, 23:48)
Profit colosal in timp scurt, cu salahori putini si pe salarii de mizerie !