Reporter: Când a apărut DARE Trade Academy, care sunt serviciile pe care le oferiţi şi din ce specialişti este alcătuită echipa dumneavoastră?
Nicolae Mogoş: DARE Academy a apărut în România în anul 2014. Suntem dedicaţi recrutării de persoane cu spirit comercial şi dezvoltării de competenţe comerciale. Oferim celor care ne aleg posibilitatea dezvoltării de cariere în domeniile de Achiziţii, Vânzări şi Negocieri. În 2014, am identificat la nivelul României şi al Europei de Est, un potenţial ridicat în cunoaşterea a cel puţin unei limbi străine. Ne-am propus ca în baza acestui potenţial lingvistic să ajutăm la construirea unor cariere profesionale de succes ca prospectori şi achizitori de clearance. Astfel, ceea ce începea prin a fi o competenţă ligvistică, devenea o carieră dinamică, în contact cu mediul business global.
Pe scurt, DARE Academy identifică, formează şi dezvoltă specialişti în achiziţii, vânzări şi negocieri, transformând practic un candidat cu zero experienţă comercială într-un expert în achiziţii internaţionale.
Facem acest lucru în şase ţări (România, Moldova, Bulgaria, Maroc, Polonia şi Ucraina), cu o echipă de 45 de specialişti în comunicare, recrutare, training şi business coaching.
Reporter: În ce constă o sesiune de recrutare la DARE Trade Academy şi care sunt paşii următori pentru cei pe care îi acceptaţi pentru instruire?
Nicolae Mogoş: Evenimentele DARE sunt despre experienţă şi networking. Ne place să înlocuim interviurile clasice cu activităţi de cunoaştere, dezbateri şi jocuri creative. Ne dorim ca toţi candidaţii să câştige ceva prin participare: autocunoaştere mai bună în zona comercială, insights din partea invitaţilor speciali (sportivi de performanţă), informaţii noi din domeniul clearance sau noi colegi şi prieteni. Petrecem jumătate de zi împreună, pentru a ne cunoaşte dincolo de CV. Mulţi din cei ce ne calcă pragul nu au o experienţă comercială anterioară aşa că îşi descoperă potenţialul alături de noi.
Cei selectaţi vor avea parte de un program de trei luni de pregătire teoretică şi practică în mediul de business real, coaching specializat, unde ei vor câştiga din prima zi de training. La final de training, deja au o carieră asigurată.
Reporter: Ce fel de candidat căutaţi şi care este proporţia de acceptare după interviurile pentru recrutare?
Nicolae Mogoş: Căutăm un candidat curios, extrovert, determinat, adaptabil şi vorbitor de limbi străine. În acest moment tranzacţionam mărfuri în peste 27 de limbi, deci vorbim de o varietate destul de mare. Nu este necesară o experienţă comercială anterioară, totul se dezvoltă alături de noi.
• "Încercăm să depăşim barierele teoretice"
Reporter: Ce presupune trainingul la DARE Trade Academy, cât durează şi care este "bagajul" celui care a urmat programul de instruire?
Nicolae Mogoş: Trei luni intense, unde acoperim concepte de la bazele comunicării, tehnici de negociere, tool-uri tehnice, la practică în business real, cu obiective reale. Încercăm să depăşim barierele teoretice şi suntem printre puţinele programe de formare practică ce te ajută să performezi şi să gestionezi stresul obiectivelor, presiunea proceselor de negociere. Coach-ii comerciali le sunt sprijin celor care ni se alătură în aceste luni şi îi ajută să se adapteze, să îşi găsească rutinele şi mecanismele de succes. Iar practica include unori şi deplasări internaţionale. E cu totul aparte faţă de programele standard de formare, este un training experienţial.
Reporter: Ce urmează după finalizarea programului de instruire?
Nicolae Mogoş: Programul DARE înseamnă în primul rând dezvoltare, apoi certificare şi apoi carieră internaţională. După finalizarea programului, cei mai buni se integrează în companii internaţionale de sales. Parteneriatul nostru cu ei nu încetează pentru că apoi se vor dezvolta alături de noi fie prin cursuri complementare de perfecţionare sau îi ajutăm în planurile lor de carieră în aceste companii.
• "Căutăm mereu candidaţi cu potenţial"
Reporter: Câte evenimente de recrutare aţi derulat anul acesta şi care au fost rezultatele? Ce aveţi în plan pentru 2024?
Nicolae Mogoş: DARE înseamnă dinamism, avem multe evenimente în Iaşi, Braşov, Constanţa, Bulgaria, Polonia, Republica Moldova. Căutăm mereu candidaţi cu potenţial, aşa că lunar cei care doresc să se alature au această oportunitate. Cei interesaţi ne pot urmări pe paginile noastre de social media sau direct pe site-ul nostru.
Pentru 2024, ne propunem să facem evenimentele noastre şi mai interesante şi să investim în dezvoltarea platformei noastre online.
Reporter: Recrutaţi personal pentru o carieră în comerţul internaţional. Cum este văzut candidatul român în exterior?
Nicolae Mogoş: Suntem prezenţi în multe ţări şi vorbim deja de un candidat internaţional pentru un mediu intercultural. Aşa vedem şi candidatul român - internaţional, pentru că ştie de obicei una-două limbi străine, este curios şi determinat şi adoră să lucreze într-un astfel de mediu.
• "2023 - un an în care mobilitatea s-a păstrat la cote mari"
Reporter: Privind în ansamblu piaţa de recrutare a personalului, care au fost tendinţele în 2023 şi ce previziuni aveţi pentru anii viitori?
Nicolae Mogoş: Anul 2023 a fost un an plin de oportunităţi pentru candidaţi, deci un an cu mişcări multe în anumite domenii, în mod special. Per total, un an în care mobilitatea s-a păstrat la cote mari şi care a adus câteva suprize: interes mai mare al tinerilor pentru piaţa muncii şi mai ales pentru roluri internaţionale şi un retur al celor plecaţi în afara ţării, cu o dorinţă de a-şi dezvolta cariere în România.
Reporter: Care sunt cele mai mari provocări, în prezent, în procesul de recrutare?
Nicolae Mogoş: Provocările vin din dinamica ultimilor ani: de la pandemie, distanţare, digitalizare până la nevoia de adaptare constantă pentru a fi în ajutorul candidaţilor: digital, social, rapid, creativ. Este ceea ce ne menţine mereu în căutarea de noi soluţii şi noi concepte.
Reporter: Care este nivelul de competitivitate de pe piaţa muncii, în acest moment?
Nicolae Mogoş: Se menţine acest nivel crescut, candidaţii au opţiuni: la birou, remote, hibrid, part-time. Vorbim de o piaţă ofertantă, dar şi de o piaţă unde candidaţii au nevoie de ghidaj în alegeri, de culturi organizaţionale puternice la care să adere. Tocmai de aceea este important să îşi aleagă un partener de încredere pentru dezvoltare şi consiliere.
Reporter: Vă mulţumesc!