Formula 1 - final de an cu un scandal colosal

O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 14 decembrie 2021

Max Verstappen (Red Bull)

Max Verstappen (Red Bull)

Finalul sezon al "Marelui Circ" înregistrează un "circ" de proporţii, victoria lui Max Verstappen fiind aprig contestată de echipa lui Lewis Hamilton. Mercedes a anunţat că va face apel la respingerea celei de-a doua reclamaţii împotriva rezultatului Marelui Premiu de Formula 1 de la Abu Dhabi, care a adus titlul mondial olandezului Max Verstappen (Red Bull). Mercedes a depus două reclamaţii privind maniera în care s-a desfăşurat perioada în care maşina de securitate a fost pe pistă pe finalul cursei, care i-a permis lui Verstappen să treacă în avantaj în faţa lui Hamilton în ultimul tur. Conform regulamentului sportiv al Formulei 1 invocat de echipa germană, reluarea cursei s-a produs prea devreme, în turul 58 şi ultimul. Verstappen l-a depăşit pe britanicul Lewis Hamilton (Mercedes) în această ultimă buclă, adjudecându-şi victoria şi titlul. Comisarii au apreciat că "deşi articolul în cauză poate să nu fi fost aplicat integral", articolul următor din regulament "a predominat", dispunând ca mesajul "maşina de securitate intră la finele acestui tur" se aplică imediat când este trimis de către conducerea cursei.

Mercedes le-a cerut "comisarilor să remedieze situaţia prin modificarea clasamentului, pentru reflectarea poziţiilor de la finalul penultimului tur", adaugă comisarii în decizia lor. Dar "este vorba de o măsură care, conform lor, scurtează cursa retrospectiv şi nu este deci adecvată". În prima din cele două reclamaţii, respinsă Mercedes îi reproşează lui Verstappen că l-a depăşit pe Hamilton în urma perioadei safety car, pe care reglementările o interzic. În decizia lor, comisarii au apreciat că: "deşi maşina 33 (a lui Verstappen) s-a deplasat la un moment dat, în timpul unei scurte perioade, uşor în faţa maşinii 44 (a lui Hamilton), în momentul în care cele două maşini au accelerat şi au frânat, ea a revenit în spatele monopostului 44 şi nu s-a aflat în faţă în momentul în care perioada maşinii de securitate a luat sfârşit".

Noul campion mondial din Formula 1, Max Verstappen, a declarat că protestele depuse de Mercedes după victoria sa din ultima etapă, desfăşurată, duminică, la Abu Dhabi, sunt un rezumat a ceea ce s-a întâmplat în acest sezon: "Nu sunt prea multe de spus despre asta. Cred că rezumă sezonul. Totul era clar, aşa că de ce ai mai fi rulat un tur în spatele maşinii de siguranţă. Când totul este clar, cred că trebuie să eliberezi pista. Deci cred că este o decizie corectă a direcţiei cursei. Desigur, acum funcţionează (n.r. - pentru mine), dar poate funcţiona chiar şi împotriva mea. Ştiu asta". După ce a devenit campion mondial în 2021, pe Yas Marina Circuit, Verstappen spune că acum a realizat "totul" în acest sport: "Desigur, am realizat totul în Formula 1 acum, aşa că tot ce urmează este doar un bonus". Lumea Formulei 1 este împărţită după ultima cursă a sezonului, existând în acest moment două tabere, fiecare invocând diverse articole de regulament care sunt favorabile unuia sau altuia dintre cei doi piloţi care s-au luptat pentru titlul mondial.

Opinia Cititorului ( 8 )

  1. Nu acesta ar trebui sa fie scandalul colosal ci numarul enorm de atleti si sportivi prabusiti pe terenurile de sport, din orice domeniu, cu dificultati de respiratie, dureri cardiace. Acesta este scandalul care ar trebui sa ne faca pe toti sa ne exprimam revolta, daca mai suntem oameni.

    1. Enorm? Dă 200 de exemple să te cred.

      Duminica trecută s-a prăbușit Victor Lindelof. Acum 3 săpt, în 3 zile - 3 fotbaliști prăbușiți (cu probleme cardiace) pe teren: John Fleck, Adama Traore, ch arlie Wyke.

      Exemple sunt o grămadă. Nu pot adăuga linkuri în comentarii însă dacă vei căuta detalii găsești un articol de luna trecută în Berliner Zeitung cu o listă de zeci de sportivi prăbușiți pe teren doar în ultimele 3 luni. 

      PS: În noiembrie, "died suddenly" era în topul căutărilor gugăl. Wonder why ...

      Cam 200 in ultimele 2-3 luni.

    Mercedes si Toto Wolf nu stiu sa piarda. Ca orice englezi, Mercedes cred ca pot castiga la nesfarsit cu hotomanii si chichite avocatesti.

    Dupa ce au fost indulcite toate curbele unde Mercedes pierdea timp, dupa ca in turul 1 Hamilton a taiat virajul 7 si a fost lasat sa pastreze avantajul castigat (fara precedent in ultimii 30 de ani) dupa ce Hamilton a invocat la sanchi un pilotaj periculos al lui Perez, Latifi, un pilot Williams Mercedes a derapat si a lovit masina.  

    Ma intreb ce golanii ar fi perorat Hamiilton&Wolf dac in loc de Latifi ar fi fost Tsunoda , Gasly sau Perez. Ce teorii ale conspiratiei ar fi inventat, ce plangeri nesfarsite, ce vaiet si ce jale ar fi fost.  

    Cum au incercat ei sa se termine cursa sub safety..., care, sa nu se degajeze masina lui Latifi...., sa nu aiba drept pilotii intarziati sa depaseasca safety carul ... intercaland intre Hamilton si Verstappen inca cinci borne... 

    Long story short, au pierdut pe mana lor cand nu i-ai dat cauciucuri noi lui Hamilton. Daca il chemau pe Hamilton, aveau amandoi cauciucuri rosii noi si cu o masina mult mai performanta ii scuipa seminte pe casca lui Vestapen .

    Rahaturile astea marunte cu contestatii stupide si apeluri imbecile pe care le incearca Mercedes nu au nici o noima doar asa sa zica un avocat englez ca isi merita banii. Michael Massy nu a avut nici nesimtirea, nici scoala de a fura nici ticalosia cu care Mercedes erau obisnuiti de raposatul ch ares Whitting asa ca nu l-au tinut maruntaiele sa fure pana la capat. Dumnezeu nu a fost englez, ca sa nu zic altfel. 

    1. masi i-a facut cadou titlul mondial lui Verstappen. din toate posibilitatile, iar cea mai buna era steagul rosu, masi a ales-o pe cea mai proasta care a fost si contrara propriilor regulamente FIA

      Ultima decizie a fost exact in spiritul regulamentului.

      Massi doar i-a lasat sa concureze, asa cum era si normal. Nu putea opri cursa pentru ca pista nu era blocata. Nu avea temei. Daca nu ar fi scos masina, ar fi putut lasa masina de siguranta. Cu circuitul degajat nu avea alta optiune decat restartul, bineinteles in ordinea de la neutralizare, fara masini interpuse.

      Hamilton a primit cel putin 3 campionate cadou asa ca nu mai merita inca un cadou. Dupa ce a facut la Silverstone, dupa ce nu a fost penalizat pentru steagurile galbene din calificarile de la Jeddah, ar fi fost de-a dreptul hotie sa i se mai bage un campionat in buzunar.

      Nu e Craciunescu arbitrand Rapidul in finala cupei cu Petrolul. Furt, furt dar mai sunt limite. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb