Austria, Franţa, Irlanda şi Ţările de Jos au cerut Uniunii Europene să înăsprească legile pentru a reduce impactul călătoriilor cu avionul privat asupra climei, conform Reuters.
Aceste ţări găzduiesc unele dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa, inclusiv Schiphol din Amsterdam şi aeroportul Charles de Gaulle din Paris.
Schiphol a declarat în aprilie că va interzice avioanele private şi aviaţia de afaceri mici, despre care aeroportul a spus că provoacă de 20 de ori mai multe emisii de CO2 decât un zbor comercial, în timp ce Franţa a interzis săptămâna trecută anumite zboruri interne comerciale pe distanţe scurte, pe rutele unde sunt disponibile suficiente trenuri.
Într-un document distribuit ţărilor UE înaintea reuniunii miniştrilor lor ai transporturilor din această săptămână, cele patru ţări au spus că amprenta de carbon "excesivă" pe cap de locuitor a călătoriilor cu avionul privat ar trebui să stimuleze UE să acţioneze.
"Credem că trebuie să se acorde o atenţie mai mare acestei probleme la nivelul UE, în special prin evaluarea posibilităţii de a institui măsuri de reglementare mai puternice privind călătoriile cu avionul privat, pentru a ne asigura că toată lumea contribuie în mod echitabil la efortul general de decarbonizare", se arată în document.
Zborurile cu avioane private în Europa au crescut cu 64% în 2022 şi au emis peste 5,3 milioane de tone de CO2, potrivit cercetării companiei olandeze de consultanţă CE Delft, comandată de Greenpeace.
Aceasta este o fracţiune din cele 147 de milioane de tone de CO2 pe care toate zborurile care pleacă din UE şi Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia le-au emis în 2019, înainte ca pandemia de Covid-19 să blocheze temporar sectorul, potrivit Agenţiei UE pentru Siguranţa Aviaţiei.
Dar activiştii pentru climă au contestat de mult emisiile mari de carbon per persoană asociate cu avioanele private.
Aproximativ 100 de protestatari au întrerupt zborurile pe aeroportul din Geneva, marţea trecută, pentru a cere o interdicţie. Miniştrii transporturilor din ţările UE vor discuta documentul celor patru state pe 1 iunie.
Companiile aeriene din Europa se vor confrunta cu costuri mai mari ale CO2 în următorii câţiva ani, în cadrul unei reforme a pieţei de carbon din Uniunea Europeană.
UE a încheiat, de asemenea, un acord privind obiectivele obligatorii pentru companiile aeriene de a utiliza mai mult combustibil durabil, dar aprobarea acestei legi a fost întârziată de o dispută fără legătură între ţări cu privire la energia nucleară.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 10:23)
Emisiile toxice emanate de minele de carbune/lignit redeschise cu centralele
aferente in Germania si Polonia si de tancherele "bombe ecologice" cu care se
aduce gaz lichefiat din USA, NU SUNT PROBLEME DELOC ???
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 14:20)
Tu esti o problema fiind vuvuzela Rusiei!
Acelasi comment obosit la orice articol!
No rubles for you!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 22:23)
Fapte si argumente ??!!,
frate nemultumit de adevar
2. legile sunt pentru fraieri ?
(mesaj trimis de Mihnea în data de 29.05.2023, 10:23)
Avioanele private polueaza intr-o ora de zbor cat un Logan intr-un an !
Cerem interizcerea avioanelor private ! Nu exista absolut nici o justifiare ptr aceastra industrie de nisa, alta decat a satisface pretentiile stupide ale unor multi-miliardari care nu au ce face cu banii.
Ca au de zburat sa faca nu stiu ce afacere este o mare gogorita. Practic 99% din zborurile cu jet privat sunt ca sa plece dimineata la Monaco ca sa vada cursa, si apoi in Mykonos ca sa se imbete.
Orice intalnire de afaceri nu se face de pe ora pe alta, nici macar de pe o zi pe alta, se planifica din timp, deci pot foarte bine zbura cu avioane de linie sau ch artere sau folosi TGV.
Prostimea nu mai are voie sa cumpere masini pe benzina din 2035, asta dupa ce ca toate motoarele acum sunt 0.9 in 3 cilindri, iar graurii miliardari isi innoiesc anual flota de jeturi ultra-poluatoare.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 11:44)
Romania unde este in aceasta chestiune? Aurescu de ce nu cere treaba asta? A fost primul cand a cerut renuntarea la dreptul de veto.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.05.2023, 22:29)
Comentariu de bun simt.
Sa nu uitam că până și de conferințele științifice se pot împărtăși de la distanță, darămite niste discuții de afaceri, de parcă nu ar exista telefon și video conferința.