Volumul proiectelor de recrutare în cadrul Arthur Hunt România a crescut în primele 9 luni ale anului cu 90% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2021, iar cel mai căutat profil la nivelurile de middle şi top management în cadrul organizaţiilor, în 2022, este "game-changer-ul" - candidatul care vine cu experienţa relevantă, dar şi cu o viziune şi o perspectivă nouă, pentru a schimba paradigma în cadrul organizaţiei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în contextul în care evoluţiile macroeconomice ale ultimilor 3 ani şi schimbările sistemice impuse de pandemie au determinat o transformare profundă la nivelul întregului mediu de business, piaţa muncii a devenit din ce în ce mai efervescentă. Astfel, anul 2022 a adus în prim-plan nevoia de identificare a noi profile de candidaţi, care să conducă schimbarea la vârful organizaţiilor sau care să fie parte activă a proceselor de transformare, conform specialiştilor Arthur Hunt România.
Astfel, cel mai căutat profil a devenit în 2022 "game-changer-ul" - profesionistul cu experienţă relevantă şi mindset orientat spre performanţă, nu doar rezilient în faţa schimbărilor succesive, ci care contribuie activ la schimbarea de paradigmă în cadrul organizaţiei.
Între procesele de transformare pe care le-au implementat sau tranzitat companiile active în România, în ultimul an, se numără în principal procesele de digitalizare şi (re)tehnologizare, de restructurare şi eficientizare, simplificare şi inovaţie.
Conform analizei Arthur Hunt România, în medie 8 din 10 companii au căutat în 2022 astfel de profile. Cele mai dinamice sectoare de activitate, în care nevoia de transformare şi de infuzie de perspective noi a fost ridicată anul acesta, au fost domeniul economiei circulare (management al deşeurilor, reciclare), packaging, FMCG, agribusiness, retail şi logistică.
"Adaptarea şi transformarea sunt cuvintele cheie al anului 2022. Organizaţiile active în România sunt în căutarea unor soluţii prin care să se adapteze, să devină mai eficiente, mai reziliente şi mai competitive într-un context în care schimbarea de paradigmă vine constant, din multiple direcţii. Este necesar ca liderii şi managerii să schimbe vibraţia organizaţiei dintr-o vibraţie bazată pe constrângeri într-una bazată pe oportunităţi, pe imaginarea de soluţii inedite şi pe descoperirea oportunităţilor care stau în spatele constrângerilor. Să fie modele pentru ceilalţi angajaţi, deschişi la nou, la diferit, investindu-şi energia în a extrage beneficii din schimbări, în loc să se opună acestora", declară Alina Sîrbu, Managing Director, Arthur Hunt România.
În perioada următoare, companiile din România vor continua procesele de integrare a soluţiilor tech şi digitale în cadrul proceselor interne, folosindu-se de soluţii precum inteligenţa artificială şi realitatea augumentată. De asemenea, angajatorii se vor concentra pe flexibilizarea şi simplificarea proceselor interne şi pe creşterea energiei vitale a angajaţilor şi antrenarea lor în a se adapta cu mai mare uşurinţă schimbărilor. Munca în sistem hibrid rămâne valabilă şi în 2023, mai apreciază specialiştii Arthur Hunt, se mai arată în comunicat.