GE a câştigat contractul de furnizare a motoarelor pentru două metaniere construite în Coreea de Sud pentru compania maritimă grecească Dynagas, transmite un comunicat remis astăzi redacţiei. Sistemul GE, bazat pe transmisii cu viteză variabilă, este cu 30% mai eficient decât propulsia cu abur. În anii următori, Dynagas va achiziţiona de la GE alte cinci metaniere, toate prevăzute cu sisteme inovatoare de propulsie şi transmisie electrică la viteză variabilă, eficiente energetic, dezvoltate şi construite de divizia GE Power Conversion.
În lista de comenzi a giganţilor maritimi greceşti se află şi Hyundai Heavy Industries care a ales sistemul de motorizare şi propulsie de la GE pentru un metanier construit pentru Tsakos Energy Navigation, unul dintre cei mai mari transportatori de energie fosilă din lume. Constructorul naval coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a ales tehnologia de motorizare şi propulsie de la GE pentru două metaniere noi care vor fi construite pentru Maran Gas Maritime, divizia de transport maritim de gaze a grupului Angelikoussis Shipping Group. Maran Gas a ales pentru a unsprezecea oară divizia GE Power Conversion pentru metanierele sale.
"S-a dat startul cursei maritime globale şi soluţiile competitive reprezintă principalul atu pentru reuşită. Cu noile tehnologii de la GE, aceeaşi cantitate de combustibil permite parcurgerea mai multor kilometri, motoarele funcţionează cu mai multe tipuri de combustibil şi se produc mai puţine emisii, sau toate acestea la un loc", a declarat Gaetano Massara, Director Executiv al GE pentru Europa de Sud-Est.
Aceste avantaje au efecte de anvergură: creşterea cererii şi tehnologiile avansate favorizează nu doar companiile maritime, ci şi economia grecească. Theodore Veniamis, preşedintele Comitetului Grecesc de Cooperare Maritimă, a declarat: "Grecia este pe cale de a pune punct celei mai dificile perioade din istoria sa modernă, la nivel economic şi social; marina comercială grecească ar putea deveni un important motor al revenirii economice, atât la nivel naţional, cât şi în contextul prosperităţii şi bunăstării globale."
În ceea ce priveşte flotele comerciale ale lumii, Grecia domină mările. Metanierele sunt cel mai elocvent exemplu, dat fiind că 25% din flota de metaniere a lumii este deţinută de greci. Cererea este remarcabilă - practic, nu există suficiente nave pentru a face faţă cererii globale tot mai mari de gaz natural lichefiat (GNL) - şi este completată de noi valuri de comenzi.