GECS 2020: 47% dintre companiile de la nivel global au fost victimele criminalităţii economice în ultimii doi ani

I.M.
Companii / 27 aprilie 2020

Ana Sebov

Ana Sebov

Frauda şi criminalitatea economică rămân la niveluri record, potrivit studiului bianual PwC "Global Economic Crime andFraudSurvey" (GECS) 2020, cu 47% dintre companii afectate în ultimii doi ani, a doua cea mai mare rată din ultimii 20 de ani, se arată într-un comunicat remis redacţiei noastre.

Potrivit sursei citate, valoarea pierderilor raportate de respondenţi din cauza fraudelor se ridică la 42 miliarde dolari.

Astfel, principalele tipuri de infracţiuni economice raportate în ultimii doi ani au fost fraudele comise de clienţi (35%), criminalitatea cibernetică (34%), furtul de bunuri şi bani (31%) şi mita şi corupţia (30%). De altfel, fraudele comise de clienţi au înregistrat cea mai mare creştere, de şase puncte procentuale, de la 29% în urmă cu doi ani.

Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România, a declarat: "Nivelul ridicat al criminalităţii cibernetice este în linie cu evoluţia tehnologică. Anul aceasta am putea asista la un nou record în materie de fraude, având în vedere activitatea crescută şi schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global. Criza generată de pandemia COVID-19 domină atenţia, iar organizaţiile şi populaţia devin mai vulnerabile la alte riscuri şi toate organizaţiile internaţionale lansează avertismente că s-au înmulţit cazurile de diverse înşelătorii financiare, îndeosebi criminalitate cibernetică şi fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative".

Majoritatea industriilor au fost vizate de criminalitatea cibernetică, respondenţii studiului PwC menţionând că aceste incidente au afectat semnificativ activitatea companiilor. Acestea au arătat că fraudele şi infracţiunile informatice ale clienţilor sunt cele mai perturbatoare pentru activitate dintre toate infracţiunile.

La nivel global, toate regiunile au înregistrat fraude ale clienţilor în ultimii doi ani, cele mai afectate fiind Orientul Mijlociu, care a cunoscut o creştere de la 36% la 47%, şi America de Nord, unde avansul a fost de la 32% la 41%.

Sursa citată precizează că, frauda loveşte/poate lovi atât din interiorul, cât şi din exteriorul organizaţiilor, iar în foarte multe cazuri există complicitate între fraudatorii externi şi cei interni. Potrivit raportului, clienţii, hackerii şi furnizorii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică raportate în ultimii doi ani.

"Sub diverse presiuni, personale sau profesionale, cum ar fi atingerea anumitor rezultate, angajaţii pot apela la mită şi corupţie, la contabilitate creativă sau la alte acte frauduloase care pot prejudicia companiile financiar şi reputaţional. Controalele antifraudă contribuie la protejarea resurselor, reputaţiei şi siguranţei companiilor, însă simpla definire de controale nu este suficientă. Este importantă verificarea implementării şi aplicării controalelor definite" comentează Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

Raportul subliniază importanţa prevenirii şi modul în care investiţiile în abilităţile şi tehnologia potrivite pot crea un avantaj. Aproape jumătate dintre organizaţii au răspuns la infracţiuni prin implementarea şi îmbunătăţirea controalelor, iar peste 60% din organizaţii încep să folosească tehnologii avansate, precum inteligenţa artificială şi învăţarea automată pentru combaterea fraudei, corupţiei sau a altor infracţiuni economice.

Alte concluzii ale raportului

● 1 din 5 respondenţi au menţionat că fraudele efectuate de furnizori au avut impactul cel mai mare.

●13% din respondenţii care au fost victimele fraudei în ultimii doi ani au raportat pierderi de peste 50 de milioane de dolari ca urmare a acestor incidente.

●Comportamentele anticoncurenţiale, folosirea de informaţii privilegiate, evaziunea fiscală, spălarea de bani, mita şi corupţia au fost raportate ca fiind cele mai costisitoare fraude, raportate la pierderile directe şi costurile necesare cu măsurile de remediere.

●Companiile arată că adoptarea noilor tehnologii implică costuri ridicate, lipsa de expertiză, resursele limitate. 28% din respondenţi nu sunt siguri de valoarea adăugată a acestor soluţii.

Studiul PwC "Global Economic Crime andFraudSurvey" din 2020 a fost realizat pe baza răspunsurilor a peste 5.000 de respondenţi din 99 de ţări din întreaga lume. Ediţia globală a raportului poate fi descărcată aici.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4629
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2641
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9642
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.8727

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb