Un tren dedicat (block train) cu 41 de vagoane a plecat, pe 15 noiembrie, într-o călătorie de trei săptămâni de la Dunajska Strada, Slovacia, la Xi'an, China, pe Noul Drum al Mătăsii. Este primul transport cu un tren dedicat, neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, operat de GEFCO pentru un client care avea nevoie de o soluţie de transport, cu emisii scăzute, pentru bunuri de larg consum, conform unui comunicat remis redacţiei.
GEFCO va compensa cele 250 de tone de CO2 generate de acest serviciu door-to-door prin investiţii în proiecte certificate Gold Standard. În plus, trenul va fi echipat cu dispozitive IoT pentru a garanta urmărirea rutei, controlul temperaturii şi integritatea produsului în timpul tranzitului.
Alice Defranoux, Rail Manager la GEFCO: "Suntem încântaţi să colaborăm cu clientul nostru de lungă durată pentru a furniza acest transport feroviar de reper, neutru din punct de vedere al carbonului. Cererea de pe piaţă pentru soluţii mai ecologice este în creştere, în special în transportul pe distanţe lungi. La GEFCO, calculăm impactul soluţiilor noastre asupra mediului, le reproiectăm pentru a minimiza emisiile şi propunem soluţii de compensare pentru orice emisii de carbon rămase. Căile ferate sunt o modalitate foarte bună de a le reduce."
Călătoria de trei săptămâni pe Noul Drum al Mătăsii include călătoria din Slovacia spre Brest-Ma³aszewicze la graniţa dintre Polonia şi Belarus, unde mărfurile vor fi transferate de la vagoanele europene în cele ruseşti pentru a se adapta la ecartamentul feroviar de 1,52 m.
Trenul va călători apoi prin Belarus şi Rusia şi va ajunge la Alashankou-Dostyk din Kazahstan, o legătură majoră în Podul Terestru Eurasiatic de la graniţa cu Xinjiang, portul de intrare în China. Mărfurile vor fi apoi încărcate pe vagoane chineze înainte de livrarea lor finală în Xi'an.