Reporter: Cum credeţi că va evolua tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în era digitală?
George Zhang: Viziunea Huawei este de a aduce digitalul către fiecare om, organizaţie pentru o lume inteligentă şi interconectată. Credem că industria tech dă dovadă, deja de adaptare la noua eră digitală - Huawei oferă tehnologie pentru VR, condus autonom, dar şi smart city.
Reporter: Care este potenţialul economic al industriei ITC din România?
George Zhang: Huawei crede cu tărie că România va profita la maxim de beneficiile industriei IT&C. România beneficiază, datorită infrastructurii de telecomunicaţii avansate, de internet foarte rapid, iar acest lucru o face să fie una dintre primele ţări în care pot fi adoptate cele mai noi tehnologii. Dacă reprezentanţii guvenării vor susţine jucătorii din industria IT şi vor putea oferi un mediu primitor de business, acest lucru va transmite semnale internaţionale puternice investitorilor în piaţa locală. Evident, acest lucru va aduce beneficii României.
Reporter: Cum va contribui tehnologia 5G la dezvoltarea smart city?
George Zhang: 5G va încuraja şi amplifica funcţionalitatea oraşelor inteligente prin viteza de transfer mare, latenţa mică şi conectivitatea sporită cu dispozitivele smart. Dispozitivele smart sunt baza funcţionării eficiente a unui oraş inteligent. Cu ajutorul 5G, potenţialul acestor dispositive smart poate fi valorificat. Câteva exemple de utilizare 5G în amplificarea beneficiilor smart city: transportul smart, smart homes, educaţie smart şi smart energy (pentru folosire sustenabilă şi conservare).
Reporter: Cum ar arăta un scenariu în care Huawei ar câştiga licitaţia pentru 5G în ţara noastră?
George Zhang: Huawei nu participă direct la licitaţiile 5G, ci operatorii fac acest lucru. Huawei îşi doreşte succesul clienţilor săi, contribuind la crearea unei lumi digitale performante şi construind o lume interconectată şi inteligentă. Ne străduim să menţinem competitivitatea şi securitatea cibernetică pentru produsele, soluţiile şi serviciile end-to-end. Printr-o colaborare deschisă cu partenerii, reuşim să cream valoare pentru clienţi şi lucrăm pentru a oferi oportunităţi oamenilor, pentru a îmbunătăţi viaţa acasă şi pentru a inspira inovaţia în cadrul companiilor. Aceste lucruri vor fi întotdeauna pe primul plan pentru noi.
Reporter: SUA a acordat recent cea de-a patra extensie de licenţă pentru Huawei, valabilă până la 15 mai, şi care, potrivit informaţiilor, va fi şi ultima. Va afecta intrarea definitivă în Entity List compania?
George Zhang: Indiferent că este sau nu ultima prelungire a licenţei, impactul asupra operaţiunilor Huawei este limitat, dar acest lucru nu va schimba cu nimic tratamentul incorect la care compania este supus.
Am fost întotdeauna de părere că faptul că SUA a adăugat Huawei în această entity list a adus mai multe efecte negative Statelor Unite decât companiei Huawei. Acest lucru nu numai că va aduce pierderi economice mari companiilor americane cu care Huawei colaborează, ci va diminua şi încrederea în colaborare de-a lungul lanţului de aprovizionare şi distribuţie. Cerem guvernului SUA să oprească acest tratament incorect şi să scoată Huawei din entity list.
Reporter: Recent, Secretarul American al Apărării Mark Esper le-a atras atenţia statelor europene, inclusiv României, că Huawei reprezintă o ameninţare pentru NATO. Cum comentaţi aceste afirmaţii?
George Zhang: Guvernul SUA a adus acuzaţii false la adresa Huawei în ultimii 10 ani. Comentariile domnului Esper sunt parte a tacticii guvernului de a întina imaginea Huawei cu acuzaţii şi declaraţii nefondate. Huawei a intreprins foarte multe acţiuni pentru a dovedi integritatea sistemului şi nivelul superior de management în coordonarea tuturor aspectelor business-ului ce asigură siguranţa produselor şi totuşi SUA ignoră acest lucru. Este momentul ca aceştia să îşi susţină acuzaţiile cu dovezi şi fapte.
Securitatea cibernetică ţine de tehnologie şi management. Dar SUA au politizat acest subiect pentru a încetini avansul tehnologiei 5G. Acest lucru va afecta, în ultimă instanţă consumatorii prin limitarea dreptului la cele mai noi şi mai bune tehnologii. Trebuie să ne întoarcem la faza discuţiilor raţionale şi să lucrăm la soluţii reale pentru probleme şi provocări reale. Este momentul să punem cărţile pe faţă şi să lăsăm lumea să judece faptele cu propria minte.
Reporter: Dezvoltarea industriei IT&C vine, din păcate, şi cu noi riscuri, studiile arătând tot mai multe cazuri de atacuri cibernetice. Există suficiente soluţii de protecţie în faţa acestora?
George Zhang: Securitatea cibernetică şi protecţia confidenţialităţii rămân priorităţi de top ale Huawei. Credem că, în calitate de furnizori de tehnologie, este responsabilitatea noastră să construim securitate cibernetică prin inovaţie, să o îmbunătăţim prin colaborare şi să lucrăm cu toţii la o lume digitală în care să avem încredere.
Pentru a asigura securitate cibernetică, industriile şi instituţiile de reglementare trebuie să lucreze împreună pentru a dezvolta standarde şi mecanisme de verificare. Acestea ar trebui să vizeze echipamentele producătorilor şi operatorilor. Producătorii de echipamente sunt responsabili de livrarea acestora în conformitate cu standardele indutriei, iar operatorii sunt responsabili cu securitatea operaţiunilor în cadrul propriilor reţele.
Reporter: Vă mulţumesc!
(Interviu preluat din Revista BURSA Construcţiilor)
La sfârşitul lunii trecute, HUAWEI a lansat oficial HUAWEI P40 Pro+, HUAWEI P40 Pro şi HUAWEI P40, flagship-urile Huawei P40 Series, cu un design de ultimă oră şi camere foto revoluţionare, ce extind posibilităţile de fotografiere şi înregistrare video.
De altfel, Huawei P40 Pro a obţinut un scor general de 128, din partea DxOMark (n.r. sistemul care evaluează amănunţit calitatea imaginii camerelor smartphone) pentru sistemul de camere cvadruple Leica, camere foto revoluţionare, ce extind radical posibilităţile de fotografiere şi înregistrare video. Huawei P40 Pro aduce o evoluţie a camerei cvadruple Leica, cu o cameră cinematografică supersensibilă mai puternică şi o cameră 3D cu senzor de profunzime pentru a suporta zoom-ul supersensibil de până la 50x.
Cel mai avansat ansamblu de camere quad Ultra Vision Leica al Huawei P40 Pro a fost evaluat de DxOMark cu cel mai mare scor înregistrat vreodată. Prin obţinerea acestui rezultat, flagship-ul consolidează reputaţia HUAWEI de lider al fotografiei smartphone. În plus, prezenţa altor trei smartphone-uri din portofoliul HUAWEI (Huawei Mate 30 Pro 5G, Huawei Mate 30 Pro şi Huawei P30 Pro) în clasamentul DxOMark arată performanţa companiei în ceea ce priveşte calitatea fotografiei smartphone.
Alături de HUAWEI P40 Series, a fost lansat şi noul HUAWEI WATCH GT2e, destinat unui stil de viaţă activ, boxa wireless HUAWEI Sound X, dezvoltată în parteneriat cu cei de la Devialet şi totodată cel mai recent model de ochelari inteligenţi S/S "20 HUAWEI X GENTLE MONSTER. Concepute pentru o viaţă digitală mai bună, toate aceste noi lansari completează portofoliul deja variat de produse, menite să răspundă tuturor scenariilor.
HUAWEI P40 Series se bucură de un senzor de 1/1.28 inci care are un pixel combinat de 2.44 ìm pentru a creşte masiv capacitatea de captare a luminii pentru performanţe îmbunătăţite în condiţii de luminozitate scăzută, iar design-ul îmbunătăţit al periscopului permite realizarea unui zoom optic de până la 10x. Flagshipurile din serie beneficiază de Kirin 990 5G şi susţin tehnologiile 5G şi Wi-Fi 6 Plus de mare viteză. Hardware-ul avansat este integrat într-o carcasă compactă, prevăzută cu ecran HUAWEI Quad-curve Overflow, care oferă fluiditate şi capacitate de răspuns deosebite.
Richard Yu, CEO HUAWEI Consumer Business Group, a declarat în cadrul prezentării: "HUAWEI P Series a însemnat întotdeauna o estetică inovatoare şi accesul la cel mai premium hardware, reprezentând tot ce e mai bun în industrie în materie de design şi tehnologie. Cu un senzor de excepţie, optică de la Leica, chipset puternic şi HUAWEI XD Fusion Engine, HUAWEI P40 Series exprimă prin excelenţă viziunea noastră şi oferă o experienţă Super Definition în orice moment al zilei, pentru a le oferi consumatorilor cea mai bună experienţă ca să-şi îndeplinească viziunea creativă".
Huawei P40 Pro va fi disponibil în România cu preţ recomandat de 4599 lei, în timp ce modelul Huawei P40 are un preţ recomandat de 3799 lei, ambele beneficiind de o serie de oferte atractive la partenerii de distribuţie, potrivit gigantului chinez. HUAWEI P40 Pro+ va veni pe piaţa locală la o dată ulterioară lansării. În plus, în perioada următoare, smartphone-urile flagship Huawei P40 şi P40 Pro pot fi precomandate începând din 27 Martie până pe 5 aprilie 2020, iar preţul special include căştile Huawei Freebuds 3, un produs ce are valoare recomandată de 799 lei, la care se adaugă 50 GB Cloud Storage pentru 12 luni, precum şi o serie de extra beneficii.
-------------------------
Gigantul chinez, Huawei a raportat venituri record, profit record şi vânzări record de smartphone-uri în 2019, dar intrare pe Entity List a SUA a avut un impact puternic asupra companiei în a doua jumătate a anului trecut, iar 2020 se anunţă un an crucial pentru cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicaţii şi unul dintre liderii industriei de telecomunicaţii 5G.
Reprezentanţii companiei au declarat, recent, că gigantul chinez se află în faţa primului său an întreg de restricţii comerciale impuse de SUA, se confruntă cu incertitudini asupra lanţului său de aprovizionare din cauza scăderii stocurilor de componente, dar şi cu o economie nesigură pe fondul pandemiei de coronavirus.
Totuşi, Huawei speră ca aplicaţiile şi serviciile Google să fie disponibile prin propriul său magazin de aplicaţii - o idee nouă pentru compania care doreşte să atragă utilizatori la cele mai recente telefoane lansate fără sistemul de operare Android licenţiat. Anul trecut, Huawei a fost pusă pe o listă neagră din SUA, cunoscută sub numele de Entity List, care a restricţionat firmele americane să facă afaceri cu compania chineză de telecomunicaţii. Google a fost nevoit să înceteze să acorde licenţă sistemului de operare mobil Android pentru Huawei.
Două smartphone-uri emblematice - Mate 30 şi P40 - au fost lansate fără aplicaţii Google licenţiate. Asta înseamnă că serviciile precum Gmail sau Google Maps nu au fost preinstalate pe dispozitiv.
Aceasta nu este o problemă mare pentru Huawei în China, unde serviciile Google sunt blocate şi consumatorii nu le folosesc cu adevărat. Dar pe pieţele internaţionale, utilizatorii Huawei folosesc o versiune complet licenţiată pe Android. Lista neagră a provocat un deficit de 10 miliarde de dolari în veniturile din divizia de consumatori a Huawei în 2019, după cum declara, preşedintele prin rotaţie al Huawei, Eric Xu.
Anul trecut, Huawei a lansat propriul sistem de operare numit HarmonyOS despre care a spus că poate funcţiona pe mai multe dispozitive, cum ar fi televizoare şi smartphone-uri. Dar acest sistem de operare nu a fost pus încă pe niciunul dintre telefoanele proprii.
În schimb, P40, lansat recent, foloseşte o aşa-numită versiune open source de Android, care dispune de Huawei AppGallery, propriul magazin de aplicaţii al companiei, un înlocuitor pentru Google Play Store. Dar din păcate, există puţine aplicaţii majore în magazinul Huawei şi nume notabile precum Facebook şi Instagram sunt absente.
Preşedintele prin rotaţie al Huawei a declarat: "Sperăm ca serviciile Google să fie disponibile prin AppGallery, la fel cum sunt disponibile prin App Store".
Dacă lucrurile vor evolua conform declaraţiei lui Xu, utilizatorii Huawei din afara Chinei vor putea avea acces la diferite aplicaţii fără ca firma chineză să fie nevoită să ruleze o versiune întreagă autorizată de Android. Este o idee nouă din partea companiei, iar analiştii consideră că o astfel de decizie ar putea fi crucial pentru succesul Huawei peste hotare.
Conform raportului anual pentru 2019, încasările globale ale Huawei au ajuns la 123 miliarde dolari (considerând o rată de schimb valutar 1 dolar = 6.9840 CNY), în creştere cu 19,1% faţă de anul precedent; profitul net a ajuns la 8.97 miliarde dolari, iar fluxul de numerar din activităţile operaţionale a depăşit 13.08 miliarde dolari, cu 22,4% mai mult decât în anul precedent. Ca parte a investiţiilor sale continue pe termen lung, Huawei a investit 15,3% din încasările sale pe anul 2019, respectiv 18.85 miliarde dolari, în cercetare şi dezvoltare. În ultimii zece ani, cheltuielile totale în cercetare şi dezvoltare depăşind 85.91 miliarde dolari.
Eric Xu a preciazat: "2019 a fost un an extraordinar pentru Huawei. În ciuda unei presiuni externe enorme, echipa noastră a mers mai departe, fiind concentrată pe crearea de plusvaloare pentru clienţii noştri. Am muncit din greu pentru a le câştiga respectul şi încrederea, atât a lor, cât şi a partenerilor noştri din întreaga lume. Afacerile rămân puternice în continuare".
Raportul mai arată că anul trecut, afacerile Huawei pentru operatorii de telecomunicaţii au condus la lansarea comercială a reţelelor 5G. Pentru a încuraja adopţia comercială şi a promova inovaţia în domeniul aplicaţiilor 5G, compania a înfiinţat centre comune de inovaţie 5G împreună cu operatorii din toată lumea. Soluţiile Huawei RuralStar pentru staţii de bază rezolvă problemele de acoperire din zonele izolate ale lumii. Aceste soluţii sunt folosite în peste 50 de ţări şi regiuni, aducând Internetul mobil pentru mai mult de 40 de milioane de locuitori din zone izolate. În 2019, încasările din afacerea Huawei pentru operatori au ajuns la 42.48 miliarde dolari reprezentând o creştere de 3,8% faţă de anul precedent.
În 2019, Huawei şi-a anunţat strategia pentru computing, având ca scop promovarea unui ecosistem fertil pentru dezvoltarea unei lumi inteligente. Ca parte din această strategie, compania a lansat cel mai rapid procesor AI din lume, Ascend 910, precum şi clusterul de training AI, Atlas 900. În 2019, încasările din vânzările enterprise ale Huawei au ajuns la 12.84 miliarde dolari, marcând o creştere anuală de 8,6%.
Afacerea Huawei pentru consumatorii finali continuă să aibă o creştere robustă, potrivit datelor companiei, cu un total de 240 de milioane de smartphone-uri livrate pe parcursul anului. Huawei raportează progrese şi în dezvoltarea ecosistemului Seamless AI Life pentru orice scenariu şi dispozitiv, inclusiv computere personale, tablete, dispozitive purtabile şi ecrane inteligente. În 2019, încasările din afacerea pentru consumatori au ajuns la 66.91 miliarde dolari, crescând cu 34% faţă de anul anterior.
"Mediul de afaceri extern se va complica şi mai mult de acum încolo," a avertizat Xu, adăugând: "Trebuie să creştem în continuare competitivitatea produselor şi serviciilor noastre, să promovăm inovaţia deschisă şi să creăm plusvaloare mai mare pentru clienţii noştri şi pentru societate în general. Acesta e singurul mod în care putem profita de oportunităţile istorice oferite de transformarea digitală şi inteligentă a industriilor, şi astfel ne putem menţine o creştere robustă pe termen lung".
Toate declaraţiile financiare din Raportul anual pe 2019 au fost auditate independent de către KPMG, una dintre cele patru mari firme de contabilitate internaţională, Big Four.