În perioada back to school a acestui an, piaţa instrumentelor de scris a înregistrat o creştere de 19% în valoare faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior în magazinele de tip hypermarket şi cash & carry, totalizând suma de aproximativ 17 milioane de lei, conform unui studiu GfK remis redacţiei.
"Lunile premergătoare începerii şcolii reprezintă cea mai favorabilă perioadă a anului pentru producătorii de instrumente de scris, având în vedere că în ultimii ani a reprezentat peste 40% din totalul vânzărilor înregistrate într-un an calendaristic", afirmă Ileana Tîlvan, head of digital consumer choices GfK România.
Din punct de vedere al structurii pieţei, în perioada iulie - septembrie 2015, studiul GfK observă o creştere uşoară pentru instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci şi creioane cerate) ce cumulează 24% din piaţă. Acestea sunt precedate ca importanţă de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit şi mecanice, rollere şi finelinere) care domină piaţa cu o pondere de peste 60%. Celelalte două categorii, instrumentele de corectat şi cele de subliniat, au ramas relativ stabile, cu ponderi sub 10%.
"De remarcat este creşterea pieţei de rollere care se dezvoltă spectaculos, afectând vânzările din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urmă reuşesc totuşi să îşi menţină o poziţie bună în piaţă, cu un portofoliu diversificat şi cu o ofertă variată de împachetări", arată studiul.
Creioanele de colorat rămân dominante în cadrul categoriei din care fac parte, atât din punct de vedere al volumului, cât şi valoric. Alte categorii care au înregistrat creşteri notabile au fost: markerele pentru tablă albă, markerele permanente, dar şi inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat.
Potrivit GfK, producătorii de instrumente de scris împreună cu jucătorii din retail-ul modern au desfăşurat activităţi promoţionale "intense" în vederea impulsionării vânzărilor de rechizite în perioada premergătoare şi cea de început a anului şcolar.
Concluziile studiului se bazează pe datele de vânzări colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, date incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.
Prezent pe piaţa locală din 1992, GfK România este un institut de cercetare de piaţă, cu o cifră de afaceri 16,2 milioane euro în 2014. Activităţile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices şi Consumer Experiences.