Thoughtworks a lansat o nouă ediţie a ghidului Looking Glass, ce cuprinde principalele transformări determinate de tehnologie care vor impacta afacerile în 2023, dar şi în anii următori, arată un comunicat remis redacţiei.
"Noul ghid Looking Glass punctează tendinţele din industria IT&C şi ne oferă o imagine mult mai clară cu privire la impactul pe care tehnologia îl are asupra business-urilor. Printre principalele tendinţe putem remarca rezerva cu privire la Web3, tehnologia care marchează o nouă eră a internetului şi interconectează tehnologia blockchain şi crypto. Companiile care explorează această tehnologie sunt sfătuite să fie prudente. Totodată, se observă o accesibilitate mai mare faţă de inovaţiile de tip Machine Learning (ML) şi Inteligenţa Artificială (IA), dar şi un interes tot mai mare faţă de crearea Metaversului. Tehnologia se dezvoltă în permanenţă şi aduce mereu inovaţii pentru toate industriile, astfel că este esenţial pentru companii să fie la curent cu soluţiile tech care le pot transforma viitorul", a declarat Şerban Ţîr, Managing Director Thoughtworks Romania.
Potrivit sursei citate, pentru multe companii din întreaga lume, a fi în pas cu inovaţiile tehnologice poate fi o adevărată provocare, având în vedere ritmul rapid al schimbărilor din industrie. De aceea, Thoughtworks a creat Looking Glass - conceput să ajute companiile să navigheze printre schimbările din industrie şi să identifice noi oportunităţi. Bazat pe abordarea unică a Thoughtworks de a furniza organizaţiilor inovaţii de ultimă oră înainte ca noile tehnologii să fie adoptate în masă, acest raport le aduce liderilor din diferite industrii informaţii despre felul în care afacerile lor se pot dezvolta, oferindu-le recomandări despre cum să concureze cel mai bine şi cum să schimbe paradigma curentă.
Pentru mulţi, Web3 este practic sinonim cu criptomonede, NFT şi alte tehnologii blockchain. Cu toate acestea, Web3 este cel mai bine înţeles ca o colecţie de blocuri care ar putea servi drept fundaţie pentru serviciile web distribuite. Pe măsură ce guvernele şi organizaţiile adoptă concepte precum identitatea descentralizată, companiile ar trebui să evalueze cu atenţie tehnologiile Web3 prin prisma valorii tangibile pentru clienţi, pentru a fi pregătite pentru potenţialele oportunităţi comerciale şi de brand.
"Pentru multe companii, cele mai mari oportunităţi Web3 vor apărea probabil în jurul reducerii blocajelor şi digitalizării", a spus dr. Rebecca Parsons, director de tehnologie la Thoughtworks.
"Cu condiţia ca o parte din problemele Web3 să dispară/să fie rezolvate, iar aspectele de securitate şi confidenţialitate ale blockchain-ului să fie concretizate, avansurile în identitatea distribuită şi creşterea gradului de control pus la dispoziţia utilizatorului final ar putea deschide noi căi pentru companii de a menţine confidenţialitatea datelor clienţilor, câştigând în acelaşi timp încrederea clienţilor şi loialitatea acestora", explică dr. Rebecca Parsons.
Cele şase teme abordate în raportul Looking Glass sunt:
-Accelerarea sustenabilităţii: în ciuda faptului că este o urgenţă reală, pentru multe organizaţii, sustenabilitatea nu face încă parte din operaţiunile de zi cu zi/operaţiunile uzuale de business.
-Platformele ca produse: platformele au nevoie de o atenţie continuă, să evolueze şi să se adapteze ca răspuns la feedback-ul developerilor şi la mediul de afaceri în continuă schimbare.
-Evaluarea Web3: evitaţi să urmăriţi subiectele populare şi concentraţi-vă pe aspectele Web3 care sunt direct relevante pentru afacerea dvs.
-Parteneriat cu AI: inovaţiile în Machine Learning şi Artificial Inteligence devin şi mai accesibile, mai integrate în afacere şi mai productive.
-Crearea Metaversului: alte tehnologii ce cunosc o creştere rapidă, inclusiv VR/AR/XR, voce, gesturi şi recunoaştere facială, sunt deja "aici" şi probabil că vor fi mai relevante pentru companii într-un fel în care Metaversul - cel puţin pentru moment - nu este.
-Tehnologiile ostile: echilibrarea ameninţărilor la adresa securităţii şi a confidenţialităţii consumatorilor în raport cu reglementările în curs de evoluţie, precum şi conceptul de a face ceea ce este corect vor fi esenţiale pentru a rămâne competitiv şi pentru a stimula loialitatea clienţilor.