Piaţa globală a roboţilor de chat va atinge un venit de 3,1 miliarde de dolari până în anul 2021, se arată în concluziile celui mai recent raport de cercetare al Departamentului Cercetare şi Pieţe al Oracle, citat de Agerpres.
"De la a fi puţin mai mult decât o fantezie din filmele science fiction, nu cu mult timp în urmă, inteligenţa artificială (AI) are un succes uriaş, iar una din zonele în care prezenţa ei este din ce în ce mai mult simţită este roboţii de chat. Dar, ca în cazul oricărui lucru nou, conceptul este încă nou pentru mulţi. Un robot de chat este un program de calculator conceput pentru a simula conversaţia cu utilizatorii umani şi de obicei este accesat prin intermediul unui serviciu de mesagerie, al unei aplicaţii mobile, pe un site web sau prin servicii de voce, precum Siri, Alexa şi Google Home", explică specialiştii de la Oracle.
Conform datelor Global Forecast, până în anul 2021, piaţa roboţilor de chat este estimată că va atinge un venit de 3,1 miliarde de dolari, iar un studiu recent realizat de Oracle Marketing Cloud relevă faptul că 80% dintre managerii de vânzări şi de marketing chestionaţi utilizează deja noua tehnologie sau intenţionează să facă acest lucru până în 2020.
"iPhone a împlinit recent 10 ani. În acest timp, telefonul mobil a dominat lumea; suntem la jumătatea drumului către toţi utilizatorii la nivel mondial care au un smartphone şi sunt obişnuiţi cu o aplicaţie pentru orice. De-a lungul ultimului deceniu, am privit implementarea telefonului mobil drept un canal de angajament pentru consumatori şi angajaţii din cadrul întreprinderii. Ceea ce vedem acum este o creştere a canalelor de mesagerie precum FB Messenger, WhatsApp, WeChat, Slack, SMS ca un canal de angajament", notează compania globală.
Statistica oficială arată că, la nivel mondial, există în prezent peste 4,1 miliarde de utilizatori care utilizează aplicaţiile de mesagerie instant, mai rapid decât reţelele sociale. Astfel, utilizatorii de pe canalele de mesagerie instant conversează cu prietenii şi familia lor şi doresc să utilizeze aceeaşi experienţă familiară a utilizatorului şi canalului pentru a comunica instant cu întreprinderea.
"Aşa cum telefonul mobil ne-a influenţat vieţile personale şi este utilizat în diferite industrii, Oracle Mobile Cloud a fost adoptat în mai multe industrii, cum ar fi retailul, serviciile financiare, industria prelucrătoare, industria automobilelor, construcţiile etc. Ne aşteptăm ca majoritatea industriilor să fie impactate de roboţii de chat în acelaşi mod. Avem mai mulţi clienţi în cazurile business-to-consumer ce utilizează roboţii în sectorul bancar, turism, comerţul cu amănuntul, utilităţi şi servicii de cazare, atât pentru tranzacţii, cât şi pentru conversaţii. În paralel, vedem cazuri de utilizare în rândul angajaţilor din resurse umane, pentru îmbarcare, recrutarea de talente, vânzări, CRM pentru echipele de vânzări, aprobări, fişe de pontaj şi gestionarea concediilor pentru ERP. Oricine ştie cum să trimită un mesaj SMS sau să folosească FB Messenger sau WhatsApp sau Slack va putea să interacţioneze cu robotul nostru fără a trebui să înveţe ceva nou", susţin specialiştii.
Oracle a lansat, în urmă cu câţiva ani, Oracle Mobile Cloud, cu scopul de a ajuta companiile să construiască rapid şi uşor soluţii mobile pentru toate părţile interesate, inclusiv clienţi şi angajaţi.
"(...) Ca să explicăm cum putem să îl folosim, dăm un exemplu bancar ce reprezintă un caz de utilizare primordială pentru bănci. Mai mult, atunci când este utilizat cu succes, devine un prieten al băncii dumneavoastră şi puteţi conversa cu el ca şi cum aţi conversa cu un om şi, astfel, veţi investi mai mult în această relaţie decât atunci când utilizaţi o aplicaţie mobilă (...) Robotul este instruit să înţeleagă ceea ce cereţi şi să căutaţi contextul, de exemplu, dacă aveţi mai multe conturi, vă va cere să selectaţi unul şi apoi toate celelalte întrebări sau acţiuni vor interfera în mod natural, cu excepţia cazului în care solicitaţi altceva. Roboţii trebuie, de asemenea, să poată gestiona fluxurile de informaţii complicate. Deci, dacă aş vrea să-mi plătesc babysitter-ul, ar trebui să-i spun robotului să-l plătească dintr-un anumit cont sau aş vrea să verific dacă mai am destul bani în contul respectiv (...) Ne aflăm de-abia la începutul roboţilor de chat inteligenţi. În timp ce aceste servicii trebuie să fie autentice şi să nu încerce să pretindă că sunt oameni, adăugăm continuu algoritmi adiţionali în ceea ce priveşte sentimentul utilizatorului, analiza imaginii, traducerea limbilor, auto-învăţare şi analiza comportamentală (...)", explică experţii Oracle.
Platforma Oracle de roboţi de chat este construită pe o arhitectură de micro-servicii cu motoare pentru învăţarea maşinilor proiectate şi funcţionează ca un micro-serviciu. Toate acestea se integrează cu Facebook Messenger, WeChat, WhatsApp, aplicaţii mobile native, aplicaţii web etc.