Compania Goodyear Tire & Rubber a dezvăluit un model demonstrativ de anvelopă realizată 90% din materiale sustenabile. Acest produs demonstrativ a trecut deja toate testele pentru omologare, cât şi probele interne Goodyear, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în teste, modelul demonstrativ a arătat o rezistenţă redusă la rulare, în comparaţie cu o anvelopă realizată din materiale tradiţionale. O rezistenţă mai mica la rulare înseamnă că acest produs demonstrativ are potenţialul de a contribui la reducerea consumului de combustibil şi a amprentei de carbon.
În plus, după ce în ianuarie 2022 Goodyear şi furnizorii săi de materie primă au anunţat că au capacitatea să producă o anvelopă demonstrativă realizată din 70% materiale sustenabile, planurile sunt să lanseze pe piaţă o astfel de anvelopă în 2023, folosind până la 70% materiale sustenabile în componenţa acesteia.
Producerea unei anvelope din 90% materiale sustenabile va însemna o colaborare şi mai strânsă cu furnizorii companiei, pentru a identifica cantitatea acestor materii prime inovatoare necesare pentru producţie la scară largă.
"Continuăm să facem progrese în atingerea obiectivului nostru de a lansa prima anvelopă realizată 100% din materiale sustenabile din industrie, până în 2030", a declarat Chris Helsel, Senior Vice President, Global Operations and Chief Technology Officer. "Ultimul an a fost crucial pentru atingerea acestui obiectiv. Am explorat noi tehnologii, am identificat oportunităţi pentru colaborări viitoare şi ne-am bazat pe tenacitatea echipei noastre, nu doar pentru a demonstra capacitatea de a produce o anvelopă din 90% materiale sustenabile, dar şi pentru a scoate pe piaţă un produs realizat din până la 70% materiale sustenabile chiar anul acesta. Echipa noastră demonstrează că inovează constant şi că este dedicată construirii unui viitor mai bun."
Anvelopa demonstrativă din 90% materiale sustenabile - 17 ingrediente în 12 componente diferite
Acest produs realizat din 90% materiale sustenabile include 17 ingrediente folosite în 12 dintre componentele anvelopei, inclusiv:
• Carbonul negru, folosit în producţia de anvelope pentru consolidarea materialelor şi pentru creşterea duratei de viaţă, este obţinut în mod tradiţional prin arderea produselor pe bază de petrol. Anvelopa demonstrativă Goodyear realizată din 90% materiale sustenabile conţine patru tipuri de carbon negru care sunt produse prin arderea metanului, a dioxidului de carbon, a uleiurilor vegetale şi prin piroliza cauciucurilor uzate.
• Folosirea uleiului de soia în componenţa acestei anvelope demonstrative ajută la menţinerea pliabilităţii cauciucului în condiţii de temperaturi fluctuante. Uleiul de soia este o resursă bio care ajută Goodyear să reducă folosirea produselor pe bază de petrol. Deşi aproape 100% din planta de soia este folosită în industria alimentară şi în cea a hranei pentru animale, există un surplus de uleiuri care poate fi folosit în alte industrii.
• Dioxidul de siliciu este un ingredient folosit adesea în producţia de anvelope pentru îmbunătăţirea aderenţei şi reducerea consumului de combustibil. Produsul demonstrativ are în componenţa sa dioxid de siliciu obţinut din procesul de descompunere a cojilor de orez (RHA silica), un produs secundar al procesării orezului, care de cele mai multe ori este aruncat.
• Poliesterul este obţinut din reciclarea sticlelor de plastic, prin reconversia în componente chimice de bază şi apoi transformarea în fibre tehnice de poliester folosite în realizarea plasei ce susţine anvelopa.
• Răşinile sunt folosite pentru îmbunătăţirea tracţiunii. În cazul acestei anvelope demonstrative, răşinile pe bază de petrol sunt înlocuite cu răşini regenerabile de pin.
• Pentru armarea anvelopelor radiale se folosesc pânza şi cordoanele de oţel. Anvelopa demonstrativă foloseşte pânză şi cordoane realizate din oţel cu un conţinut reciclat ridicat. Acest tip de oţel este produs în cuptoare metalurgice cu arc electric, prin procesul EAF (electric arc furnace). Utilizarea acestui proces permite producţia de oţel cu un consum redus de energie şi cu un conţinut de material reciclat ridicat. Procesul EAF oferă potenţialul unor emisii de gaze cu efect de seră reduse, în comparaţie cu oţelul produs prin metode tradiţionale.
• Polimeri certificaţi ISCC, obţinuţi din materii prime bio şi bio-circulare se găsesc de asemenea în componenţa anvelopei.
Tranziţia către materiale sustenabile este vizibilă în multe dintre cele mai recente game de produse Goodyear. În prezent, opt linii de produse, cât şi câteva modele realizate pentru curse, folosesc ulei de soia. În plus, Goodyear şi-a dublat cantitatea de RHA silica folosit în produsele sale, începând cu anul 2018. Odată cu introducerea unei anvelope cu un conţinut de până la 70% materiale sustenabile, Goodyear demonstrează că sunt cu adevărat devotaţi construirii unui viitor mai bun, acoperind totodată cererea pieţei, se menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.01.2023, 13:17)
Felicitari.