ASBISc Entreprises PLC (WSE: ASB), companie specializată în distribuţia de produse şi soluţii VAD (distribuţie cu valoare adăugată) în domeniul tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor împlineşte luna aceasta 30 de ani de activitate pe piaţă, scrie un comunicat de presă.
În prezent, compania are birouri în întreaga regiune EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), în 27 de ţări, un portofoliu de produse distribuite de la furnizori sau sub mărci proprii şi o cifră de afaceri de app. 2 miliarde USD.
Grupul ASBIS a fost fondat în 1990, la Minsk, de către Sergei Kostevich, care conduce compania şi în prezent. Cinci ani mai târziu, compania a fost înregistrată în Cipru, iar sediul său central a fost mutat la Limassol, unde funcţionează şi în prezent.
În 2000, birourile ASBIS au devenit operaţionale în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, iar al doilea centru de distribuţie a fost deschis în Dubai. În 2002, compania a dezvoltat o platformă online de comerţ electronic. Primul miliard de dolari cifră de afaceri l-a atins în 2006. Un an mai târziu, ASBIS a fost listată cu succes la bursa din Varşovia, Warsaw Stock Exchange (WSE), cu simbolul bursier ASB.
În 2015, potrivit raportului IT Europa, ASBIS s-a clasat în TOP-10 al distribuitorilor IT din lume, iar în ultimii ani, ASBIS şi filialele sale au câştigat premiul "Distribuitorul anului" din partea producătorilor de top din lume, precum Seagate, Lenovo, HP, DELL EMC, Western Digital şi alţii.
Pe parcursul ultimilor cinci ani, ASBIS şi-a optimizat în mod semnificativ portofoliul de produse, a introdus noi procese operaţionale, şi-a extins şi consolidat prezenţa regională şi a primit numeroase premii specifice domeniului. În ultima perioadă, compania a colaborat cu cei mai importanţi clienţi din sectorul centrelor de date şi s-a axat, de asemenea, pe dezvoltarea brandurilor proprii. Dezvoltarea şi implementarea produselor IT&C sub mărcile comerciale Prestigio şi Canyon continuă, iar Perenio, cel mai recent brand propriu lansat, oferă servicii de securitate umană şi management al clădirilor, folosind tehnologii bazate pe inteligenţa artificială şi IoT.
În România, sucursala locală a fost înfiinţată în 1998, actualmente înregistrând o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane USD. Reflectând strategia Grupului, în ultimii doi ani, ASBIS România a trecut la o structură organizatorică nouă, cu o nouă echipă de management şi cu următoarele direcţii de dezvoltare:
• Dezvoltarea ca furnizor de produse IT cu valoare adăugată (VAD / Value Added Distributor) prin creşterea nivelului de specializare a membrilor echipei, adăugând competenţe tehnice de pre-sales şi implementare de proiecte integrate de la A la Z
• Creşterea vizibilitătii pe segmentul de Retail / produse Consumer, atât prin dezvoltarea mărcilor proprii, Prestigio şi Canyon, cât şi prin consolidarea portofoliului cu mărci globale de lux şi premium precum Bang & Olufsen, Logitech, Perenio şi Redmond
Chiar şi în condiţiile impuse de pandemia cu SARS COV-2, ASBIS România şi-a continuat strategia, având în vedere că mare parte din produsele distribuite au fost foarte solicitate de piaţă, mai ales datorită migrării abrupte şi masive la regimul de muncă de la distanţă.
Astfel, distribuţia de componente, sisteme şi periferice a ramas unul dintre pilonii de baza ai business-ului, în contextul în care mobilitatea forţei de muncă, accesul de la distanţă si securizat la resursele companiilor, comunicarea online si conectivitatea au generat creşteri semnificative pentru sisteme de lucru, acces şi consum de cloud, dar şi securitate cibernetică, software de productivitate şi colaborare sau echipamente de comunicare audio-video.
Distribuţia de produse IT cu valoare adăugată (VAD) s-a axat pe proiecte de video-colaborare şi educaţionale, pe care ASBIS Romania le-a putut adresa printr-o oferta variata de pachete dedicate (solutii integrate formate din ecranele inteligente Prestigio, camerele web sau sistemele de video conferinta performante Logitech, software-ul de colaborare Microsoft si mini-PC-urile Intel) sau pe proiecte de infrastructură bazate pe branduri precum Dell Technologies, Supermicro, Microsoft, AMD, Vertiv, SonicWall şi, mai nou, Kemp.
.
Valorificând oportunităţile create de noul context social şi economic, ASBIS România şi-a menţinut obiectivul de creştere cu 25% pentru 2020 (dublu faţă de ritmul de creştere al pieţei) şi este pe cale să-l îndeplinească.