Holcim România lansează prima gamă de betoane verzi din industrie, cu emisii de CO2 reduse cu peste 30%, creată pentru a accelera tranziţia către construcţiile sustenabile. Totodată, compania se repoziţionează şi dezvoltă un nou model de afaceri, intitulat ECONCEPT, conform unui counicat remis redacţiei.
În acelaşi timp, Holcim marchează noi standarde privind produsele sale, prin lansarea unor noi servicii de specialitate în domeniul construcţiilor verzi şi prin sisteme de evaluare şi comparare transparentă a alternativelor din portofoliul său, şi anume:
Servicii de consultanţă ECO, care facilitează tranziţia către construcţiile sustenabile şi susţin reducerea emisiilor de CO2 şi economia circular;
Timbrul ECO - sistem de evaluare şi transparenţă introdus de Grupul LafargeHolcim. Acesta indică amprenta de CO2 a produselor Holcim, precum şi conţinutul de material reciclat, fiind folosit numai pentru produsele cu performanţe climatice superioare (emisii CO2 reduse cu minimum 30% şi/sau minimum 20% conţinut de material reciclat);
Eticheta Verde - sistem de auto-evaluare transparentă a performanţelor climatice a produselor Holcim fabricate în România, care indică procentul cu care sunt reduse emisiile de CO2 faţă de valoarea de referinţă la nivel UE.
"Deschidem noi orizonturi pentru business-ul Holcim în România, dar şi pentru industria materialelor de construcţii. Acest nou model de afaceri este rezultatul eforturilor noastre de peste 20 de ani în direcţia sustenabilităţii, timp în care am investit în tehnologii de ultimă generaţie, în cercetare şi inovare, aspecte care au dus la modernizarea fluxului de producţie şi, respectiv, la îmbunătăţirea gamei de soluţii şi produse. Totodată, prin ECONCEPT, ne asumăm rolul pe care îl avem în combaterea schimbărilor climatice şi conducem tranziţia către construcţii sustenabile în România, având alături sprijinul partenerilor din zona de proiectare şi din sfera academică. Demonstrăm, astfel, încă o dată, că suntem un partener de încredere pentru cei care au nevoie de soluţii performante pentru construcţii prietenoase cu mediul. Sunt mândru de echipa mea şi sunt sigur că împreună vom reuşi să construim în România un viitor sustenabil pentru oameni şi planetă", a declarat Bogdan Dobre, CEO Holcim România & Market Head Moldova.
Odată cu noul model de afaceri, compania şi-a stabilit noi obiective în ceea ce priveşte sustenabilitatea, în concordanţă cu angajamentul "Net Zero", la care Grupul LafargeHolcim a aderat, anul trecut, la nivel global. Acesta din urmă are ca scop atingerea neutralităţii din perspectiva emisiilor de CO2 până în 2050.
La nivel local, noile obiective de sustenabilitate au la bază trei piloni de acţiune: reducerea de CO2, recuperarea printr-o economie circulară şi inovarea la nivel de soluţii şi produse. Acţiunile companiei se concretizează prin scăderea constantă a amprentei de CO2 a produselor, înlocuirea treptată a combustibililor fosili cu alte resurse reciclabile, precum şi prin dezvoltarea şi digitalizarea continuă a produselor şi soluţiilor Holcim.