Grupul francez Renault a anunţat marţi că o instanţă franceză l-a pus sub acuzare pentru înşelăciune, într-o investigaţie privind emisiile diesel ale automobilelor lansată în 2017, axată pe unele dintre vehiculele mai vechi ale producătorului auto şi suspiciuni de manipulare a testelor de poluare, informează news.ro.
Mai mulţi producători auto din Europa au ajuns în atenţie de la scandalul "dieselgate" al Volkswagen din 2015, legat de manipularea testelor de emisii ale automobilelor diesel în Statele Unite.
Renault respinge orice incorectitudine.
"Renault neagă că ar fi comis vreo ilegalitate şi reiterează că vehiculele sale nu sunt echipate cu sisteme care ar permite să înşele testele de emisii. Toate vehiculele Renault au fost aprobate întotdeauna în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare", a anunţat grupul într-un comunicat.
Directorul pentru inginerie al Renault, Gilles Le Borgne, a declarat reporterilor că nu este clar câte dintre maşinile grupului sunt incluse în investigaţie.
Volkswagen a recunoscut în 2015 că a trucat software-ul motoarelor pentru a înşela testele de emisii ale motoarelor diesel în SUA, un scandal care a costat grupului mai mult de 32 de miliarde de euro sub formă de amenzi, modificări tehnice şi costuri legale, caz care a avut repercusiuni în întreaga industrie.
Procurorii francezi care investighează Renault din 2017 şi care au deschis, de asemenea, o anchetă împotriva producătorului Peugeot PSA, care acum face parte din Stellantis, au constatat că unele dintre maşinile Renault produceau emisii de oxid de azot (NOx) în condiţii reale de drum de peste 10 ori peste limitele admise, pentru unele modele, conform rapoartelor anchetei din 2019.
Le Borgne a spus că tehnologia anti-poluare cunoscută sub numele de "capcana NOx", utilizată la acea vreme în maşini, avea limitele ei şi a funcţionat în mod optim numai la viteze mici.
"Limitele acestor sisteme anti-poluare erau legate de securitatea clienţilor noştri şi de propriile limitări tehnologice şi chimicofizice", a spus el marţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 09.06.2021, 21:00)
Renault a folosit asa-numita fereastra termica pentru a opri EGR cand este prea cald/rece. Se stie din 2016 si era legal.
Renault engineering chief Gaspar Gascon Abellan told the commission that the NOx-cutting exhaust gas recirculation (EGR) in its top-selling diesel engines had been found to cause serious turbo clogging problems.
Engineers had responded by programming the EGR to shut down outside a narrow range of air intake temperatures, 17-35 degrees Celsius (63-95 degrees Fahrenheit). While passing regulatory tests carried out near room temperature, the protocol sends NOx emissions sky-high on the road.
Renault, Opel GM.N, Fiat and others have said such "defeat devices" are legal because they are designed to protect their engines rather than cheat tests. But the French commission said their technical justifications "remained to be proven".
Gascon Abellan agreed during hearings that Renault’s EGR restrictions “could be considered conservative” and would now be relaxed by software tweaks to existing models, with no significant engine changes. “I recognize that we could have done this earlier,” he said.