Grupul TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcţii, a înregistrat o creştere de 32% a EBITDA în T1-2020 versus T1-2019, până la 17,4 milioane de lei, în pofida crizei declanşate în luna martie de apariţia noului coronavirus. Cifra de afaceri a Grupului a avansat cu 20%, în aceeaşi perioadă, până la 208,9 milioane de lei, conform unui comunicat remis Redacţiei noastre.
Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast, a declarat: " În 2019 Grupul nostru a implementat proiecte ample de investiţii, în valoare de aproape 100 milioane de lei. În primul trimestru din 2020 ne-am concentrat pe aducerea în parametri normali de funcţionare a acestor investiţii care pun bazele dezvoltării Grupului din următorii ani. În pofida contextului dificil în care ne aflăm începând cu utima lună din T1, ne-am păstrat o marjă de profitabilitate echilibrată la nivel de Grup şi chiar am performat în unele zone. Fabricile noastre sunt operaţionale şi ne adaptăm condiţiilor actuale. Este prematur în acest moment să estimăm impactul pe care îl va avea asupra business-ului criza economică ce va urma, însă avansul pe care îl înregistrăm după primul trimestru ne indică o posibilă închidere a anului 2020 la un nivel similar cu cel din 2019".
Business-ul TeraSteel a înregistrat o EBITDA de 5,9 milioane de lei, în creştere uşoară faţă de perioada similară a anului trecut, şi un avans al cifrei de afaceri de 24% faţă de trimestrul 1 din 2019. În continuare motorul creşterii acestui business este fabrica din Serbia, având în vedere că în România compania utiliza deja întreaga capacitate de producţie. TeraSteel este unul dintre cei mai importanţi producători de panouri termoizolante, structuri zincate uşoare şi hale la cheie din Europa Centrală şi de Est, iar produsele sale ajung în 25 de ţări europene.
Wetterbest şi TeraGlass au înregistrat creşteri moderate ale cifrei de afaceri, faţă de trimestrul 1 din 2019, din cauza scăderii vânzărilor în luna martie. Aceste companii au fost cele mai afectate de blocajul cauzat de criza sanitară, sistemele complete pentru acoperişuri, ferestrele şi uşile fiind produse care se adresează consumatorilor finali. Profitabilitatea celor două companii a fost erodată ca urmare a cheltuielilor adiţionale cu punerea în funcţiune a investiţiilor finalizate anul trecut. De asemenea, structura de personal a fost dimensionată pentru a susţine creşterea bugetată pentru 2020. În contextul actual, ambele societăţi au luat măsuri de redimensionare a costurilor cu personalul şi sprijin pentru angajaţi.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.04.2020, 14:19)
Doamna cu jaguarul mai lucreaza la voi? Bogatilor! Cum merg afacerile in Serbia? Hahaha